Internet

Internet har inte funkat på hela dagen idag. Det är därför jag inte har skrivit. Men nu fick Kjella till det, tur det.

Idag har jag i alla fall varit på stan med Marielle. Hon har köpt massa smink. Men jag har inga pengar så jag köpte bara en penna för en tia. Ja, det fick duga. Jag har också världens roligaste hand nu. För den har massa fondation, puder, rouge, och massa som jag inte vet vad det är på sig. Den ser typ missfärgad ut. Det ser ut som om jag har bränt handen eller nåt när jag har solat.

Idag kom jag och mamma överens om att jag skulle få 1000kr i månadspeng istället för 500kr. Och det får jag redan den här månaden. Men för den ska jag köpa jeans och ridbyxer. Jag har kommit på att jag behöver ridskor också. Men månadspengen kommer ju den tjugonde, och det är ju då jag ska börja rida. Så jag måste fråga om jag kan få den lite tidigare. Annars har jag för småa byxor, och varma kängor. Så jag hoppas det går bra. Jag behöver typ en jacka också, till vintern. Ja, jag måste spara pengar, för jag behöver ett par guldörhängen nu också. Så jag kan ju säga att jag är i stort behov av pengar, och 1000kr kommer ju knappast att räcka. Men först och främst så är det ridbyxor, och sen ridskor. Örhängerna är ju inte så himla viktiga, utan det kan jag ta när jag får pengar över, om det nu inträffar. Jag ska nog spara några hundra varje månad hädanefter, till sånna här tillfällen som nu. Jag behöver lite extra mycket för det är ny sesong också. För sen lär jag ju behöva vinterkläder, och sen julklappar. Så nu är det bara att börja spara pengar.

Idag blir kattungarna 11 veckor. Så efter helgen börjar dom att försvinna! Jag kommer verkligen att sakna dom!
Här kommer några bilder.


Maja

   

Uno, Nisse, Kalle, Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0