Vara med Marielle

Jag glömde bort att Marielle skulle till sin mormor och morfar, så jag kunde ju inte vara med hon. Aja det gör inget, jag får vara med henne när hon kommer hem därifrån. Idag har jag inte gjort så mycket, jag har: slappat vid teven, suttit vid datorn, läst, gosat med kattungarna, tagit kort på kattungarna, ätit, spelat keyboard, pratat i telefon, och massa annat. Maten var god. Rester från igår, eftersom mamma och Linnea åt hos kusinerna. Så jag har varit hemma själv i princip hela dagen. Men det har varit skönt! Jag behöver sånna här vilodagar ibland.

Snart börjar skolan, och jag längtar INTE! För vi kommer få massa nya människor i klassen. Och ny mentor, nytt klassrum, nya lärare i alla ämnen typ. Vi kommer också byta arbetslag, och namn. Alltså vi hette ju 8D, men nu ska vi heta 9B och förra årets 8E kommer heta 9D. Onödigt tycker jag. Det vore bättre om 8E blev 9B. Mycket lättare ju. Och jag hoppas verkligen inte att vi byter jumpalärare. För vi hade ju Olle. Och han är rolig, men samtidigt bra. Men om vi får byta till Martin så kommer det bli jättedåligt. För han tycker typ att man måste kunna göra 100 armhävningar för godkänt. Men med Olle, så får man godkänt om man försöker att göra så gott man kan. Ni fattar principen va? Jag hade VG i jumpa förra terminen, och jag tänkte satsa på MVG, men det klarar jag ju aldrig om vi får Martin. Och i spanska hoppas jag att vi kommer ha kvar Kamilla, vilket vi inte kommer. För i 6:an och 7:an hade vi så dåliga lärare så vi inte lärde oss nånting. Men sen i 8:an då vi fick Kamilla, så lärde vi oss jättemycket. Hon var verkligen en bra lärare! Vi kommer inte äns ha kvar Kjell i bild!!!! Och han är typ bästa läraren på hela skolan. Så jag ser fram emot när vi går ut 9:an för sen så börjar vi på gymnasium. Och då får man nya vänner, och ny klass, ny skola, nya lärare. Och allt nytt. Vilket är mycket bättre än att få så som vi får. Eftersom man måste tänka på betygen nu också. Men jag ska verkligen satsa allt nu, för det är ju julbetygen man söker på! Aja, nog tjatat om det här, det var nog inte så intressant. Nu ska jag göra nåt annat innan jag får för mycket ångest för skolan. Ha en fortsatt trevlig dag! Vi avslutar med en bild på när morbror Leif grillar.



Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0