Sminkat Linnea

Nu har jag och Marielle nyss sminkat Linnea. Det var kul. Men Linnea vart sur på mig, så Marre fick göra det mesta. Men fint blev det i alla fall. Idag ska jag, Marre, Linnea och Marcus äta på Sibylla, för pappa och Anneli skulle äta själv. Men det kommer bli gott. Hoppas jag! Aja nu ska jag gå till Marre och kolla om vi ska hitta på någonting.

Bilder från semestern

Tanne

Jag ska börja rida på Tanne! Det är nog bättre än Knytta, eftersom det finns ridhus på Tanne. Jag börjar den tjugonde augusti klochan sex. Jag längtar verkligen dit! Det ska bli så kul!
Men jag kommer nog att sakna Hillan lite också!

Hemma

Såg nu att jag hade råkat publicera samma inlägg tre gånger, men nu har jag tagit bort två. Nu är jag i alla fall hemma. Igår när vi åkte bil så var det världens bilkö. Vi stog i kö i tre timmar. Så vi kom hem lite senare än förväntat. Nu ska jag berätta hur hela semestern har varit.

Onsdag: Vi åkte bil hela dagen till campingen på skara. Sen som vi där.
Torsdag: Vi var på skara sommarland hela dagen och badade. Sen åkte vi till Göteborg och sov på ett hotell där.
Fredag: Vi var på Liseberg hela dagen, superkul! Plus att pappa fyllde år. Sen sov vi på samma hotell.
Lördag: Vi shoppade hela den här dagen, eller i alla fall en stund, sen for vi till samma hotell och sov där.
Söndag: Vi var till smögen, där badade vi och solade. Sen sov vi på samma hotell igen.
Måndag: Vi åkte bil till Örebro och på vägen stannade vi och badade i Vättern. Sov på hotell i Örebro.
Tisdag: Vi var på Gustavsvik badet. Det var kul. Sen for vi hem. Och kom hem halv två på natten.

Jag kommer ladda upp några bilder sen för jag har inte fått dom än.

Semester

Jag trodde att det skulle bli mer mobilbloggande. Men det har det inte blivit. Jag kommer att skriva om hur semestern har varit sen när jag kommer hem. Nu sitter vi i alla fall i bilen påväg till örebro. Till ett hotell där vi ska sova. Det är 31 grader ute nu och det regnar. Herrå

Packat och klart

Ja alltså inte programmet packat och klart. Utan jag har nu packat, så nu är allt klart. Idag var Marielles mormor och morfar och min farmor på besök. Vi åt god mat, och hade det trevligt. Pappa och Anneli har köpt en systemkamera som vi ska ha med på semestern. Så vi får hoppas på många kort. Egentligen köpte dom kameran för att dokumentera husbygget. Jo vi ska ju bygga ut vårat hus så Marielle, Marcus och Anneli ska kunna bo hos oss. För annars får vi inte plats. Jag kommer att ha kvar mitt gamla rum, fasst nytt golv och nya tapeter ska jag ha. Marielle kommer att få Linneas gamla. Medans Linnea får ett helt nytt rum, vilket också pappa och Anneli får. Marcus därimot kommer få ett rum där nere, där vi också ska ha ett musikrum. Jo det var lite om hur vi ska ha det. Mer tänker jag inte avslöja, utan ni som känner mig får komma och titta när det är klart.

Idag ska jag lägga mig tidigt, eller tidigare rättare sagt. Eftersom vi ska upp så tidigt. Jag kommer nog inte ha tid att skriva i bloggen på semestern så det här lär bli det sista inlägget på en vecka. Just därför så tänkte jag försöka att få till ett ganska långt inlägg. Utan att veta vad jag ska skriva så kommer det troligen inte bli så intressant.

Jo jag tänkte undra om nån skulle kunna hjälpa mig med min bloggdesign? Jag har ju inget bra program förutom Paint, och är ju inte så bra på att koda. Så finns det nån läsare som kan göra hyfsat fina designer? (Inte i Paint) I så fall så kan du ju lämna en kommentar med din email. Så lägger jag till dig på msn. Jag tycker det är lättare att prata där.

Aja nu ska jag kolla igenom några bloggar. Och gå in på bilddagboken en stund. Kanske det blir en bild som avslut.

Mardröm

Halv nio vaknade jag av att jag drömde en mardröm. Sen kunde jag ju såklart inte somna om. Så jag gick och kollade lite på teve. Det var det här Rachel Ray Show, eller vad det heter. det var väl hyfsat bra, sen blev det topmodel. Det var superkul. Jag tror hon hette Rebecka hon som vann, men jag är inte riktigt säker.

Idag ska vi packa. För imorn så far vi. Vi kliver upp vid halv sju. Och vi åker vid halv åtta- åtta. Vi kommer inte ha nån dator på hotellet som vi kommer att bo på. Så jag kommer inte skriva så mycket mer i min blogg på nån vecka.

Gud vad det blåser ute! Men det är ändå ganska varmt, tror jag. Inte för att jag har varit ute då men. Igår var det varmt även när det blåste i alla fall. Jag hoppas verkligen inte att det blåser lika mycket på Skara och Liseberg som här.

Men nu ska jag läsa några bloggar, vi kanske hörs ikväll. Om inte så ha det bra den här veckan!

Lärt mig att mobilblogga

Det är vad jag har gjort. Just nu är jag hos marielle. Vi ska snart äta middag. Det blir lax, Mums! Det är johnny som har fiskat den. Nu orkar jag inte skriva nå mer. Vi hörs senare. Herrå!

Sovit gott

God morgon!

Ja, rubriken säger ju ganska mycket om vad jag har gjort. Sovit gott. Ja det är ju första natten på en vecka som jag sover i min egen säng. Och det var superskönt. Jag ska snart äta frukost. Och sen kanske vi skulle på stan om pappa pratade sanning igår kvälls. Jag hoppas det. Men jag ska försöka att inte handla nåt. För jag ska spara det till Göteborg. Där är det ju betydligt större, och fler affärer. Jag har bestämt mig för att köpa ett par guldörhängen. Eller två par om jag har råd. för jag har ett örhänge i guld för det andra tappade jag på badet för längesen. Jag har ju fem hål, så altså behöver jag fyra örhängen till.

Oj! Jag såg nyss att min blomma håller på att dö! Jag måste vattna den! Men jag skriver kanske sen, för jag ska ju äta frukost också.

Det får bli en bild också. När jag hoppar. =)

Städat, Semester och RMK

God kväll!

Linnea har just nu städat ur ett skåp som jag tror vi hade hela världen i. Då hittade hon en kamera som jag fick för längesen. Det fanns en filmrulle i den, så nu har jag tagit några kort. Jag kanske ska framkalla den för det vore kul att veta vad jag har tagit på förut.

Nog pratat om det.
Snart fyller pappa år. Jag har redan köpt present till han. På onsdag åker vi. Först ska vi på skara, sen på liseberg och sen om vi "hinner" så ska vi kanske ta en sväng till smögen.

Jag sitter och lyssnar som besatt på RMK. Så bra dom är! Men jag hade inte tänkt att lyssna på dom för mycket för jag vill inte bli less. För när vi ska på semester så kommer jag att lyssna ganska mycket på musik. Och jag har ju många låtar med dom på mobilen. Men jag ska nog ta och lägga mig snart, jag har ju nästan inte sovit något på hela natten som var. Jag är faktiskt ganska trött nu. Och lite hungrig, jag ska nog ta nåt kvällsfika och sen gå och lägga mig.

Jag avslutar med en bild på mig från förra lördagen.

Hemma

Klockan tjugo i elva igår kväll satt vi oss på tåget. Jag blir alltid illamående på tåg, bil eller flyg. Och denna gången var inget undantag. Runt klockan fem var vi framme i Bräcke. Där fick vi sitta i en timme och vänta på mittlinjen. Det var ganska jobbigt, men sen när vi hade satt oss på tåget så tog det 40 min innan vi var hemma. Då myste jag med kattungarna som nu är ganska stora. Eller inte ganska utan jättestora! Jag har ju inte sett dom på en vecka.

Nu har jag nyss kommit till pappa. Direkt när jag kom hit så startade jag datorn och sen dammsög jag. Efter jag hade dammsugit så satt jag mig vid datorn. Och här sitter jag  och bloggar. Jag har några bilder från cruisingen i Bräcke som jag kan lägga in.

Snart bär det hemmåt

Imorgon kväll klockan halv elva ungefär så far vi hem. Lite skönt ska det bli i alla fall. Jag kommer nog sakna att vi åker till stranden varje morgon. Och att man kunde göra vad man ville mest hela tiden. Men jag har saknat kattungarna lite när vi har varit här. Dom lär ju ha blivit jättestora under den här veckan. Innan vi åkte så kom dom knappt upp på en stol. Och nu har mamma pratat med Lajla som är kattvakt. Tydligen kommer dom upp på både köksbordet och diskbänken. Åååh vad jag saknar dom. Men när jag kommer hem så ska jag inte änns packa upp utan jag ska till pappa direkt. Och när jag är där så måste jag tvätta alla kläder jag har. För på måndag så far vi till Göteborg och sen far vi runt lite till bland annat smögen. Jag länktar ju lite till nästa semester också kan jag ju säga. Då är ju Marielle med så då kommer det att bli ännu roligare. För det är alltid kul att vara med en kompis, speciellt om man är på L i s e b e r g

Jag och Linnea har fixat "datatider". Vi sitter en halvtimme var, och sen byter vi. Och nu har hon sagt att jag ska sitta innan maten och hon efter maten. Så hon kommer ju att få betydligt längre tid att sitta vid datorn. Så nu får jag skynda mig att skriva ett inlägg. Äähh, nu har jag inget att skriva, men ni ska få se några bilder som jag hittade på den här datorn.

Här är Liam, mitt söta kusinbarn.

Här är Leif, min morbror och Anders, min kusin.

Stranden

Idag har vi varit på s t r a n d e n. Det är ju skönt att sola och bada. Varmt i luften och varmt i vattnet är det. Jag har nyss ätit middag, p a s t a. Nu ska jag läsa några bloggar som jag inte har läst på evigheter känns det som. Bland annat Nadjas. Hennes blogg läser jag i princip varje dag. Den är rolig att läsa, så nu ska jag göra det. Jag skriver mer s e n. Sen = när jag har tid.

Piteå

Hej!

Jag är i Piteå nu så det är därför jag inte skriver nåt. Vi bor med min morbror Leif, men nu är jag hos hans kompis Carina. Vi är mest på stranden på dagarna, men idag ska vi gå lite på stan. Nu ska mamma ladda min mobil så jag ska inte skriva något mer. Jag skriver när jag får tillgång till en dator. Hej då!

Duschat och fikat

Det är väl allt jag har gjort hittilds. Jag har inte så mycket att skriva. Mamma skrapade nyss en trisslott och vann f e m t i o kronor. Inte så mycket, men det är alltid kul att vinna. Men nu ska jag göra nåt annat. Ska nog läsa lite bloggar. Hare bra!

Kram

Jag är inte bra på att skapa rubriker

Jaha, jag var på Storsjöbadet igår. Det var väl kul, men det var mest bara rutchkanorna(?) som var nya. Idag händer väl inte så mkt speciellt. Jo jag drömde en rolig dröm inatt, men jag tänker inte berätta den. H a h a !

Linnea ska på Jamtli med en kompis idag. Men jag ska ta en dusch nu. Jag skriver väl senare. Ha en bra dag!

Sist jag skrev...

. . . så
Blev det inte ett så långt inlägg. Jag tänkte faktiskt skriva ett långt, men då kom ju Linnea på att vi skulle åka till stan och handla födelsedagspresent till mamma. Så då fick jag ju kryssa allt på datorn direkt för bussen gick om tio minuter då.

Jag handlade ett halsband och en sån här klämma som man kan sätta fast kort eller papper på. Linnea handlade en stor solhatt. Och när vi kom hem så gjorde vi egna kort. Så nu har jag pysslat på med det i nån timme. Det blev lite jobbigt på slutet. Men det får man tåla.

Jag har insett att det här inlägget inte blev så intressant men det får ni tåla.

Men nu ska jag gå och vara lite social med mamma som nyss kom hem från en cykeltur. Leka lite med kattungarna ska jag också göra, för dom har nyss vaknat. Jag lär väl skriva imorn om inte tidigare.

Monopol

Nu har jag spelat lite monopol med systern min. Men jag skriver snart för jag ska bara in till stan och handla present till mamma.

herrå

Nyss duschat

Nu har jag nyss duschat. Inte så intressant kanske men. Jag ska väl inte prata om det hela inlägget, men rubriken fick vara så i alla fall.

Jag är ju hos mamma nu. Hon har nyss bokat tåget till Piteå. Vi åker den tolfte klockan elva på kvällen. Precis den dagen som mamma fyller 45 år. Så innan vi far så kommer det nog vara ganska många hos oss. Så jag tror jag får packa nån dag innan. Vi kommer att vara i Piteå i en vecka, eller rättare sagt fem dagar. Vi bor ju hos Leif, kul att träffa morbror lite.

Jag tycker att jag har kommit in i mitt bloggande nu. Jag bloggar mest varje dag. Jag hoppas att det är många som läser min blogg. För det vore ju lite tråkigt om jag skulle skriva varje dag utan att nån skulle läsa. Men det är skönt att få skriva av sig lite ibland.

Men nu ska jag läsa lite bloggar, jag antar att jag skriver mer imorgon om jag har tid.

Hejdå så länge

Nu far jag till mamma

Så jag kanske skriver där om jag har tid. Jag behöver förslag om vad jag ska skriva. Men herrå.

Glömde skriva igår

Så jag får skriva idag istället. Igår blev det inte riktigt som planerat. Det blev ju inte så fint väder, så vi åkte inte till forsaleden. Men istället så åkte vi in till stan och körde gokart. Jag må ju ha låga förväntningar om mig själv. Jag trodde att jag skulle köra jättesakta hela tiden. Men icke, jag körde tydligen jättesnabbt. Efter det så åkte vi hem och grillade, gott! När vi hade ätit klart så spelade jag, Marielle, Marcus och Linnea monopol, du vet det där med bankomatkort. Jag fick vara bank, det var stressigt kan jag säga. På slutet så låg jag back med ca 7milj, medans Marielle hade typ 120milj.

Aja nu ska jag göra nåt annat på datorn så kanske jag skriver lite senare.
ByeBye

Sommar

Nu har verkligen sommar'n kommit. Det är ju supervarmt ute nu! Jag har nyss kommit till pappa. Idag var jag och mamma ner till sjön och badade, solade, badade och solade igen. Det var så v a r m t så man var ju tvungen att bada. Men när vi var på Lövstabadet så brände jag mina a x l a r . Så nu kan jag inte sola mina axlar, för jag vill inte riskera nåt. Imorn ska jag, Linnea, pappa, Marcus, Marielle och Anneli till forsaleden och bada. Det ser jag verkligen fram emot. Efter det tror jag att vi ska grilla. M u m s ! Och imornkväll ska vi nog äta ost och kex. Det älskar jag!

Snart ska Anneli komma. Hon skulle ta en promenad med Charlie. Aja jag skriver mer typ imorn eller nåt.  :D