Första advent

Idag är det första advent, och moffas födelsedag. Vi var dit vid tretiden. Och nu har vi nyss kommit hem. Vi har spelat kort. Det har varit kul. Aja nu ska jag berätta lite om igår i Sundsvall.

Bussen gick 7 på morgonen. När vi klev på bussen så var det faktiskt fler än vad jag hade förväntat mig. Jag trodde inte att det skulle vara så många, men det var ju typ 15 st. Aja, 2½ timme tog det typ att åka. Men jag tyckte att det gick ovanligt fort för att vara 2½ timme. Aja, när vi var framme så gick vi in på IKEA men inget hade ju öppnat. Så då väntade vi där inne en stund. Sen öppnade dom, så då gick vi runt där en stund. En aldeles för lång stund tycker jag. För vi var där i en timme. Och under den timmen så handlade jag en sak. Det var en del av mammas julklapp. Men sen gick vi i alla fall till Birsta City. Där var vi resten av tiden typ. Vi gick runt och köpte massa julklappar. Klockan 12-1 så kunde man lämna det man hade köpt i bussen. Så då gick vi och gjorde det. Sen tog vi en fika. Jag tog en lussebulle och julmust. Mums, julkänsla. Sen fortsatte vi att shoppa. Jag köpte en mascara och en kofta till mig själv. Sen var resten julklappar. Efter en stund så gick vi över till IKEA igen. Där köpte jag julklapp till Marcus. Och sen köpte vi korv med bröd och åt upp lite snabbt. Sen fick vi skynda oss lite till bussen. Men när vi kom till bussen så var det typ en kvart tills bussen skulle åka. När vi åkte så stannade vi i centum i en halvtimme och väntade på att dom från Stockholm skulle komma. Så då fick vi gå och shoppa lite till. Då köpte jag andra delen av mammas julklapp. Och ett nagellack till mig. Sen fick vi springa till bussen för vi kom ut på fel sida av huset. Men vi hann. Sen bar det av hemmåt. Trött var jag. Speciellt i benen. Så det var skönt att sitta en stund. När vi kom fram så kom Saras låssaspappa och hämtade oss. Så då fick jag skjuts hem också. Det var ju också ganska skönt. Sen slog jag in lite julklappar. Så nu har jag gjort klart allt sånt. Om jag inte hittar nåt mer som jag vill ge till nån. Men det behövs ju inte.

Men nu ska jag kolla på Wallander för det går på teven. Vi hörs,

Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0