Hissa & Dissa



Börja på ny skola. Då tänker jag mest på att träffa nya kompisar. Och slippa jobbiga lärare som man hade innan. Och nu är det ju mer inriktat på det man gillar. Man har fått valt lite mer vad man vill göra. Så jag tror inte att det blir lika tråkigt med skolan nu. Börja på ny skola är som att få en ny start. Ni vet som att börja om ettan. I ettan tyckte man att allt var så roligt hela tiden.

Banandrink. Man tar en banan. Lite mjölk. 2 msk socker. 1 tsk vaniljsocker. Sen mixar man det, och häller upp i ett glas. Mums så gott det är. Ett glas om dagen blir det här. Så det går mycket mjölk och bananer i det här huset. Perfekt som lunch tycker jag.

Klackskor. Dom som kan gå i klackskor snyggt, ska absolut ha på sig klackskor så ofta som möjligt. Det är ju snyggt. Och man blir längre(om man nu behöver det). Vilket inte jag behöver bli. Men det gör inget. Det är supersnyggt ändå. Speciellt om man har hög klack på dom. Tummen upp för klackskor, helt klart.



Att kliva upp tidigt. När man ska på skolan så måste man kliva upp hur tidigt som hellst. Och det är inge roligt. Som nu för mig. Om vi säger att jag kommer börja 8 på morgonen. Då måste jag kliva upp halv 6 på morgonen. Fattar ni hur tidigt det är? För bussen till stan går typ halv 7. Och då är jag i stan typ vid 7. Sen måste jag vänta en halvtimme på bussen som går till ås. Usch vad tidigt. Hoppas att jag börjar senare än 8.

Regn. Det finns inte mycket bra med regn. Bara dåligt. Om det regnar så blir man blöt och kall. Också kan man bli sjuk om man är det för länge. Håret blir lockigt om man har plattat det. Har man otur så kan man sticka ut ögonen av ett paraply. Haha, inte för att det är så stor risk men. Det kan hända. Och om man går på en trottoar så kan det komma en bil och köra i en vattenpöl. Så man blir ännu blötare.

Killen kortare än tjejen. Det ser bara konstigt ut tycker jag. Nej killen ska vara längre. Så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0