Lättsam dag

Idag hade vi sovmorgon till 12:20. Men jag, Emma och Dessan for in lite tidigare för att plugga traktorteori. Vilket det inte blev mycket av. Men vad skulle man annars göra hemma. Ingenting? Näe, då far jag hellre in till skolan och är med dom i klassen. Jaja, så åt vi ju lunch där. Soppa var det. Och till efterrätt nån risgrynspudding, usch. Sen hade vi bara estet i tre timmar. Och den lektionen bestod utav julpyssel. Jag gjorde några fina julkort. Och sen gick några i klassen på stan efter skolan. Och sen for man hem. Slapp dag som fan!

Och igår hade vi ridning på skolan. Vi hade stalltjänst. Så vi började med att mocka alla boxar. Efter det frukost. Sen var det min, Elins och Emmas tur att mocka halmboxarna. Det gick väl hyffsat bra. Sen höade vi där inne, och gjorde allt klart där. Sen var det lunch. Köttbullar och makaroner. Just regular food. Jummie! Längesen vi fick vanlig mat! Efter det var det teori. Kollade på film, höll på att somna! Så trött var jag efter stalltjänsten! Och sen när vi kommer ut från filmen trötta som fan, så får vi en kvart på oss att göra iordning hästarna. För då ska vi rida. Jihu, gick ju sådär bra att hinna det. Men in i ridhuset kom vi. Då fick vi göra nåt som jag tyckte var kul. Vi fick galloppera på volterna, och sen galloppera över nån bom i volten. Så det typ blev som att vi hoppade, fast typ hur lågt som hellst. Men det var kul i alla fall! Och bra gick det. Ann-Sofi var sjuk. Så vi hade Fredrik som vikarie. Han var jätteduktig. Och det var kul, för han berömde hela tiden. Det var bra!

Men tänk er! En vecka till julafton! Det är inte mycket det! Jag har i alla fall köpt alla julklappar! Det gjorde jag snabbt. Och jag undrar verkligen vad jag kommer få i julklapp! Men det blir nog bra, vad jag än får!

Jag har fått mitt första betyg på gymnasiet nu! Betyget var i ämnet Arbetsliv naturbruk. Och gissa vad jag fick? MVG, woho. Och det kändes väldigt speciellt sådär i början. Men när jag började fråga runt vad alla andra fick så hade alla MVG. Och då kändes det inte lika speciellt. Utan då var man bara en i mängden. Aja, jag är ändå glad över att jag fick MVG! Klart jag är!

Men nu ska jag ta och gå och lägga mig. Börjar bli tröööötttt. Imorn är det vanliga lektioner. Och vi slutar vid lunch som vanligt. Och då kommer det vara en proppad buss. Eller, två proppfulla bussar. Som vanligt....

Jaja, sluta babbla på nu Julia. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0