Fjällturen

Nu har jag ju kommit hem från fjällturen. Det var inte så jobbigt som jag hade trott från början. Vi åkte en bit (som dom sa var halva vägen, fast det inte var det.). Sen fick vi gräva en "grop", fast mer som ett vindskydd. Där fick vi sätta oss och äta lunch. Och när man tog av sig skidorna så sjönk man ner till knäna. Vilket jag inte precis var beredd på. Så då var det himla bra att jag hade sånna där snölås. Sen när vi hade ätit klart, så skulle vi börja åka hemmåt. Och vi som trodde att det var lika långt till hade ju fel. Det kändes som att vi åkte i timmar. Det började med världens nedförbackar. Och då tänkte jag, det här var ju inte så farligt. Men sen var det inte så kul. Vi åkte och åkte. Och kom aldrig fram. Och sen trodde vi att vi hade åkt fel väg. Men det hade vi inte. Också kom vi in i nåt elljusspår. Och då när vi åkte och det kom det en uppförsbacke, så var det en person som klagade på att vi förstörde spåret. Fast vi inte gjorde det. Och sen åkte vi, och man fick mer och mer ont i axlarna. Och medans vi åkte så filmade Sara med sin videokamera. Och vi tog lite kort. Som jag kanske ska visa sen. Och tillslut kom vi fram till bussen. Och herregud vad skönt det var att få sätta sig där inne i bussen. Vi kollade på nån film. Men den var inge bra. Så jag och Marielle kollade på Saras videokamera på oss själva. Det var mycket roligare. Och sen kom vi hem. Och det var ju skönt det. Jag sitter mycket hellre här, än att stå och gräva en bevack i fem timmar. Dom kanske gräver än! Vem vet? Gud vad jobbigt! Ja, då sitter jag verkligen hellre här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0