Fräknar

Är det spår av fräknar jag skymtar i mitt ansikte? Jag har solat hela dagen hittils typ. Suttit ute på en spark och läst. Det har varit skönt. Det är ju ganska varmt ute. Jag har suttit utan jacka, med endast kofta. Och jag tror nog att solen har tagit lite i alla fall. Eftersom jag tror att jag har börjat fått lite mer fräknar. Men nu gick ju alla in. Så jag tänkte att jag kan ju inte sitta kvar där själv. Så då gick jag också in. Gud vad jag längtar tills sommaren! Jag längtar tills vi har fått sommarlov. För då behöver man aldrig tänka på läxor och sånt. Jag tycker att det är så skönt med sommarlov. Man kan kliva upp precis när man vill. Bara sitta och sola en hel dag. Eller bada i nån sjö. Eller varför inte hitta på nåt kul med nån kompis. Och sen kan man vara uppe nästan hur länge som hellst. Och sen kommer en ny dag med bara sol. Och jag vill använda fina sommarkläder. Gå lättklädd varje dag. Jag kollade i min garderob hos mamma förut. Då tänkte jag att gud vad längesen jag använde tights, och shorts och sånt. Jag saknar verkligen det att man kliver upp på morgonen och tar på sig tex en T-shirt och ett par shorts. Eller ett linne och ett par tights. Och sen sätter sig ute och solar, eller åker till nån sjö. Det vill jag kunna göra nu!
Jag har märkt att nu för tiden så skriver jag väldigt mycket om att jag längtar till sommaren. Men det får ni vänja er vid. För det gör jag verkligen. Så jag kommer antagligen upprepa det lite. Vad ska ni göra i sommar? Jag har inget planerat faktiskt. Men jag hoppas att det blir en solig sommar. Men vi hörs, för nu ska jag kolla på sommarkläder på hm, och drömma att jag ägde dom och att det var 30 grader varmt i skuggan. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0