My day

Nu ska jag berätta om min dag :D

Det började med att jag vaknade av väckarklockan, som vanligt. Jag gjorde mig iordning och så. Sen tjugo i 8 så skulle vi få skjuts från sibylla till vålbacken. Och det fick vi ju. Lite sent bara :P Sen började vi direkt med att täcka och släppa ut hästarna som stod inne. Efter det så mockade vi alla boxar. Jag kommer få träningsvärk! För jag är verkligen inte van att mocka. Sen gick vi och åt frukost! Det är perfekt tid för mig att äta frukost! Halv 10. Sen fick jag, Emma och Elin gå till det lilla stallet och mocka halm. Det har jag aldrig gjort förut! Men det var faktiskt lättare. Jag fick inte lika ont i armen i alla fall. Men det är väl för jag inte är van att mocka över huvud taget. Dom som är van att mocka spån tycker väl att det är svårt att mocka halm. Jaja, vi gjorde det i alla fall. Sen fick vi höa där också. Och typ sopa och kratta och så. För det ska se kliniskt ut. Sen gick vi och åt lunch. Vi fick rester från igår. Och det var faktiskt godare idag. Men jag tror jag var hungrigare idag också. Efter lunchen hade vi typ
en timmes teori. Vi fick kolla lite på en film, och prata lite om sitsen. Sen skulle vi gå och göra i ordning hästarna. För då var det dags för en timmes ridning. Och gud vad jobbigt det var idag! Men jag kämpar på. Och vi fick göra lite framdelsvändningar. Och rida lite utan stigbyglar. Hon tog också och pratade allvar med oss. Haha. Hon frågade om vi verkligen ville klara det här. För vissa (nämner inga namn) orkar inte rida hela lektionen. Om vi ska trava så skrittar dom. För dom har så dålig kondis. Men jag, Emma och Elin var typ dom enda som orkade kämpa på hela passet ut. Dutti vi e. Ja sen var klockan halv fyra. Så då for vi hem.
                                                                         


Det var kul idag! Och hästen jag red (Orlando) var nyrakad idag. Finfint. Han blev som en annan häst. Eller inte att rida. Men till utseendet. Han är fortfarande lika stark i munnen. Men jag tycker att jag har lyckats ganska bra med han nu på slutet.

Och nästa gång så ska vi byta hästar. Det vill inte jag. För nu har jag ju börjat lära känna Orlando. Men jag hoppas att jag hellre får en lite segare häst. Så att jag får jobba lite mer med benen. Lite mer utmaning. För nu när jag har haft Orlando har jag verkligen inte behövt det. För minsta lilla jag snuddar så reagerar han som om jag verkligen har skänklat på! Snabbt går det! Och sen går det ju inte lättare av att när jag själv ska göra halt, och inte dom andra. Så finns det vissa som smackar på som bara den aldeles bakom mig. Och då blir Orlando helt galen. För jag säger ju att han ska stanna, medans alla andra vill ha mer fart på sina hästar. Och han blir helt seriöst galen! För nån gång sen så stegrade han. Därför var det ganska bra att jag hade stigbyglar då! Hade han gjort det idag då jag inte hade stigbyglarna, så hade jag nog ramlat av. Haha!

Nu ska jag snart ta mig en dusch. Eller ett bad kanske? Kände mig ganska slö just nu. Jag har ju jobbat och stått i hela dagen. Så det vore härligt med ett varmt skönt bad. Men först ska jag nog kolla in en sväng på facebook. Och kanske logga in på msn. Och jag måste kolla medryttarannonser på blocket också. Vill så gärna ha en häst att rida nu på dagarna! Måste ju träna lite. För ridningen är ändå en lektion. Så jag måste ju "plugga" på det med. Så jag vill öva på att rida lätt utan stigbyglar och sånna saker. Men först måste jag ju hitta en häst att rida!

Oj, det här inlägget blev också ganska långt! Vi hörs kanske senare, eller imorn om jag inte har nåt mer att skriva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0