Fjällvandring

Jag har haft det bra. Om ni nu undrar.

Första dagen så åkte vi in till skolan för att fylla på hetvatten i termosarna. Och få lite lunch och frukt till den dagen och sånt. Sen satt vi oss i bilarna och åkte iväg. I min bil så var det jag, Emma, Arvid, Elin, Desiree, Erika och Frida. Också Lillemor såklart som körde då. Det var typ tyst hela vägen dit, för alla var så trötta. Sen när vi kom fram så fick vi mackor. Så då satt vi och fikade det en stund. Sen bar det av uppåt. Och brant var det. Och lerigt, så man gled ner. Haha, nej men det gick väl bra. Sen när vi hade kommit nästan ända upp så satt vi oss ner och åt pastasallad. Sen fick dom som ville gå ända upp till toppen göra det, men det ville inte jag. Utan vi gick ner vi. Och satt och åt godis där nere medans vi väntade på dom vältränade haha. Sen for vi vidare till huset vi skulle bo i. Där fick jag och Emma rum nummer ett ;)

På kvällen så satt vi i nåt typ av "vardagsrum" och hade det kul. Lärde känna varandra lite mer ;) Jag, Arvid och Emma var ju uppe längst. Vi satt och pratade om allt möjligt vi. Snackade lite skit och så. Sen blev ju såklart Emma trött, haha. Så hon gick ju och la sig. Men jag och Arvid vi skulle inte gå och lägga os förns kl 01:23. Bara för att, haha. 0123. Så vi satt uppe ett tag till vi.

Väckarklockan stod ställd på kl 07:00. Rena sovmorgonen för mig, haha. Men eftersom rum 1, 2 och 3 hade lagat middagen. Så behövde inte vi göra frukosten. Så det var ju skönt. Så 07:30 var frukosten serverad, så då var det bara att sätta oss och äta. Efter frukosten så packade vi ihop och städade rummen. Sen for vi iväg och gick en liten "fjälltur" igen. Dock bara 2km. För vi skulle nånstans och grilla korv. Så då gick vi dit och gjorde det, sen gick vi tillbaka och gick in i nåt naturrum, eller vad dom sa att det hette. Och nån kille stod och babblade på om nåt jag inte förstod mig på. Sen var det bilresan hem också. Jag sov typ massa, för jag var så trött. Men lite godis åt vi ;)

I stort sett så har det varit jättekul. Men jag skulle inte göra det på fridtiden precis. Men här kommer några bilder som jag tog där. Det blev inte så många. Men det får duga. Bättre än ingenting, dööh? ;) haha

 Emma är en fisk ;)

 Första stoppet ;)

 Elinpelin

 Plockade blommor gjorde vi också, haha.

 Lerigt...

 och brant var det.

 Som sagt, fisk.

 Fika gjorde vi.

 Och Dessan var törstig.

 Fin utsikt hade vi ;)

 Agnes var ju också med ;)

 Grillade gjorde vi ju somsagt också.

 Somsagt...

 Fin utsikt hade vi då också. Värsta stupet :D

 Sen var det inte så mycket fler bilder ;)

Kommentarer
Postat av: Karro

Vad kul det verkade :) Jag vill också fjällvandra xD



SV: haha ja det skulle vara kul ;) Du skulle också kunna få rida han. Han är jätte rolig att rida xD

2009-09-08 @ 20:18:54
URL: http://bullekarro.blogg.se/
Postat av: Christin

Fina bilder!

2009-09-08 @ 22:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0