Sicko?

Igårkvälls medan jag kollade på teve, så kände jag mig lite illamående. Ähh, tänkte jag. Jag är väl bara trött. Så jag gick och la mig, och hoppades på att jag skulle må bättre när jag vaknade.

När jag vaknar, så är jag fortfarande illamående. Då tänker jag att det måste vara för jag är hungrig. Så jag kliver upp ur sängen. Ni vet när det svartnar, för att man har lågt blodtryck? Aaa, så vart det för mig då. Så då satt jag mig på sängen, och sen gick det över.
Så jag går upp och börjar smöra en macka, då börjar det svartna igen. Så jag sätter mig vid köksbordet. Det går inte över, så jag lägger mig i soffan. Då blir det bättre. Så jag går och gör iordning mackan och äter den, och dricker ett glas mjölk. Sen gör jag mig iordning, och sätter mig på bussen. För jag ska ju till Skippy på fredagar.
På bussen blir jag mer och mer illamående. Så jag halvlägger mig ner i sätet. Det blir lite bättre men jag mår fortfarande illa. Tänker att det är som det har varit varje morgon på skolan, så jag hoppar på åsbussen när jag är framme också. Tror att det snart ska gå över. Men icke, jag sitter där och bara gör mitt bästa för att inte spy.
Sen ringer jag mamma, och frågar om hon kan hämta mig i ås. Vilket hon kan, hon åker direkt. Så hon skulle vara framme inom en halvtimme. När jag kliver av bussen så känns det verkligen som att jag ska spy. Men det blir lite bättre med friskluften.
Så jag går in i stallet och börjar fixa mat och sånt till skippy. Och sen mockar jag boxen. När jag hade mockat klart så svartnade det igen. Så jag sätter mig ner på min väska. Sitter där i säkert fem minuter och kallsvettas. Sen går jag och tömmer kärran. Och sen kom mamma. Så då hjälpte hon mig med resten. Och sen for vi hem. Och sen dess har jag legat och sovit. Dock känns det lite bättre nu. Men samtidigt som jag mår illa, så har det varit som kramper i magen. Asont har det gjort!

Som ni kanske kommer ihåg, så har jag haft problem med mitt låga blodtryck förut också. Då jag ställde mig upp så svimmade jag. Och jag hann svimma typ 3 gånger innan jag var inne på mitt rum igen. Jobbigt.

Jaja, nu ska jag nog lägga mig i soffan och kolla på teve. För nu började domdär kramperna i magen igen. Och jag börjar kallsvettas. Vi hörs väl nånting senare. Antar att det är magsjuka jag har fått.

Vilken dag jag har haft -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0