Varför klippte jag tungbandet?

Ja, det var väl en bra fråga!

Jo så här är det. Jag har gått och funderat länge på om jag ska klippa det. Eftersom mitt tungband satt fast liksom längst fram på tungan. Så jag har ju knappt kunnat slickat mig om läpparna eller så. Jag hade verkligen superkort tunga. Det gjorde ont om jag räckte ut för långt och så.

Dom tänkte klippa det när jag var typ nyfödd först. Men dom väntade ett tag. Och när jag varken hade problem med att amma eller att lära mig att prata, så struntade dom i det. Men nu när jag blivit äldre och så, så ville jag fixa det.

Det hela är tydligen ett väldigt enkelt ingrepp. Så dom gör det på dom flesta som har minsta lilla besvär av det. Bara ett litet knips så är det klart. Blödde gjorde det inte så mycket heller. Så jag tyckte det var lika bra att göra det.

Så nu har jag en normal tunga. Den är verkligen inte längre än nån annans. Så jag gjorde det ju inte precis för att få en superlång tunga. Utan för att det gjorde ont, och tungan var för kort.

Till exempel min tandläkare frågade om jag kunde nudda alla tänder med tungan. Och det kunde jag inte. Så hon tyckte det var bra att jag gjorde de.

Kommentarer
Postat av: lisen

hur lång tid efter du hade klippt tungan gjorde det ont eller så? Funderar på att göra det jag med, så vill veta liksom :D

2010-08-30 @ 16:05:52
URL: http://madebylisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0