Halvdag

Idag var det halvdag på vålbacken. Först åt vi den efterlängtade frukosten. Efter det fick vi lära oss hur en sadel ska sitta, och själv kolla sadlarna på hästen vi skulle ha. Jag fick söööta lilla Dream. Och hennes sadel satt inte bra alls. Men det fick gå för den gången, men sen ska dom fixa en ny. Jag tyckte i alla fall att det gick bra att rida idag. Det gick lätt att få ner henne i låg form, vilket jag inte trodde när vi red på utebanan. Men hon är ju så snäll så ;) Hon gör väl inte så mkt. Vi red i alla fall på stora mittvolten och flyttade lite för skänkeln och så.

När vi hade slutat så satt jag på sibylla och väntade med emma, elin och erica på bussen i en timme. Även fast jag inte skulle med bussen, men det är alltid trevligt att vara social. Sen duschade jag, och åt lite mat. Sen for jag till Robin. Ville ju se hans nya lägenhet, eftersom han har flyttat. Fast först följde jag med han när han skulle klippa sig. Sen tog jag bussen hem vid sju. Och så åt jag middag när jag kom hem.

Jo juste! Mina två sista H&Mkläder har kommit. Ett linne med peace-märke och en blommig kofta. Jag är nöjd i alla fall.

Imorn har vi uppkörning på traktorn. Och sen estet. Jo juste, sen har jag matte också. Det är ju torsdag imorn. Och vet ni? Jag saknar min Skippy! Som en tok. Har inte ridit sen i måndags på han. Och jag ska inte rida han igen förnst på fredag. Som vanligt, men ändå saknar jag han. Tror jag ska rida ut då. Sist var det ju massa getingar på planen. Så där vill jag inte rida än på ett tag. Plus att jag har sån otroooligt dålig fantasi, så jag vet aldrig vad jag ska göra på planen.

Jaja, nu ska jag snyta mig och sen ta mig en kopp te. Och efter det blir det läggdags. Jag är så himla förkyld så det är inte sant. Täppt i näsan och ont i halsen. Uscha!

Kommentarer
Postat av: sarah

sv: Vad jag tävlar?:) Isf har jag en C-ponny som ät till salu som jag ridit upp till MSVA hoppning med. Sen har jag en storhäst som jag tävlar upp till 1.30 med. Hoppas han kan gå 1.40 men vi får se. Han hade inte gjort någonting när han kom till mig och då vet man aldrig om de håller. Eftersom han gått i hage i typ 12 år av sitt liv. lätt att de kliar i fringrarna och man vill debutera men måste tänka på honom också =)

2010-05-06 @ 09:13:29
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0