Traaaaaktor

Idag hade vi ju uppkörning med traktorn. Först skulle vi backa slalom så fort vi kunde, och sen vända i ett trångt utrymme. Det gjorde Arvid snabbast tror jag. Efter det skulle vi fästa ett släp på kroken och köra en sväng, och sen backa tillbaka det. Då var jag snabbast! Har nog aldrig gått så bra förut. Innan har jag typ kunnat kört i fem meter också har hela släpet vänt sig åt fel håll. Men nu gick det bra. Jag tror jag bara hade tur. Och Arvid otur skulle jag tro. För jag är verkligen inte bättre än han att backa släp. För jag suger verkligen på det. Elin hade himla otur när hon skulle backa släp också. Svängde åt fel håll hela tiden.

Sammanlagda tiden så leder Arvid, sen ligger jag tvåa tror jag det var. Och sen om det var Dessan eller Agnes som trea. Resten vet jag inte. Det visar sig väl vem som vinner. Jag ville inte stressa allt för mycket. Eftersom jag hellre vill klara allting. För det går ju faktiskt in i betyget, så då är man hellre noga och klarar det. Än att man försöker få en bra tid, men river mycket.

Jag funderar också på om jag ska höra med grannen om jag kan rida där någonting. Hon har ju några hästar. Och eftersom det är så nära så vore det bra. Jag har ju ridit Hillan där förut. Men då vet jag inte om jag klarade av henne så bra. Nu känns det som att jag skulle klara det bättre. När jag började rida henne så var jag ju mest bara van ridskolehästar. Men nu har jag ju provat på lite allt möjligt, så det känns som att det skulle gå bättre nu i så fall. Men jag måste ju tordas ringa och fråga då också. Man vet ju aldrig. Hon kanske inte behöver nån hjälp med nån utav hästarna heller. Men det skadar väl aldrig att fråga. Bara jag törs ringa så. Eller gå dit och fråga, fast det är läskigare.

Det känns som att det kan vara nyttigt att prova flera olika hästar. Även om jag skulle bara rida hos grannen en gång i veckan, så gör ju det mycket också. Och jag är inte säker på om jag orkar med Skippy i längden. Eller inte själva Skippy, han är så underbar så. Utan det faktum att han står i Ås. Till sommaren lär ju det bli lite jobbigt. Att åka ända till Ås två gånger i veckan. Borde kanske prata med Emilia om det. Men först vill jag väl hitta en annan häst, i typ Brunflo. För jag vill inte precis vara utan nån häst att rida. Hellre två i så fall. För jag kommer väl inte kunna välja i så fall.

Men som sagt. Först måste jag ju tordas ringa och höra efter i fall hon behöver nån hjälp med Hillan, eller nån utav de andra hästarna. Hon har ett föl där också. Och det är så likt Hillan så jag börjar tro att det är hennes. Det vore ju läskigt, i fall jag inte ens märkt att Hillan varit dräktig. Jag får väl fråga, NÄR jag väl ringer. För jag SKA ringa. Haha!

Tror btw att jag skippar jumpan ikväll. Orkar nog inte med det. För jag är så jäkla förkyld, så jag måste ligga hemma och kurera mig. Ska väl ta mig lite te, och nån nybakad bulle. Mamma har ju bakat idag. Men nu jävlar ska jag bli frisk! Vi hörs nånting! :)

pusspuss

Kommentarer
Postat av: sarah

sv: Okej :) Men om du vill satsa på hoppning senare så kommer du ju ha jätte mycket med dig när du ridit mycket dressyr. Jag är faktiskt också lite höjdrädd och kan ofta vara nervös när jag ska hoppa ;)

2010-05-06 @ 18:49:59
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0