Mitt liv

Hejhej!
Tänkte att jag kunde skriva ett inlägg nu när jag ändå inte har nåt annat för mig. Jag har väl inte så mycket att skriva om men jag kan berätta lite om vad som händer i mitt liv just nu och sånt. I söndags for Kristian till Norge jag hade sovit hos han då, så jag stod och vinkade av han.  Sorgligt. Sen när han hade farit så spelade jag och hans syster Alexandra alfapet, och jag vann! Haha. Vi hade skitkul. Sen skjutsade Assar mig till bussen, också for jag hem. Sen dess har jag inte gjort så mycket. Jag har gått i skolan, sen har jag kommit hem och inte gjort ett skit. Förutom i måndags då jag red lite. Det känns som han har varit borta mycket längre än han egentligen har. Och såklart så pajjade hans dator när han kom dit. Så enda sättet vi kan hålla kontakten på är när han är inne på msn på mobilen eller nåt. Tråkigt, men det får väl funka ett tag. Som tur är så kommer han hem till helgen igen, för då skulle han döma nån basketmatch här i östersund, och dom hade ingen annan som kunde döma. Så då får han bo hos mig. Jag far till mamma tidigare så att vi kan vara där i helgen. Har hört rykten om att mamma ska vara borta mycket nu i helgen, så det blir ju perfekt. Haha. Han kommer på fredagen vid halv 12 med tåget. Och jag slutar 10 på fredag, så jag stannar väl på stan tills han kommer. Gaah, vad jag längtar efter han. Hur faan ska det gå sen när han är borta betydligt längre än en vecka? Jaa jag får helt enkelt fara och hälsa på han massor. Det går tydligen bra för han där iaf, förutom att han inte har fixat ett jobb till 100% än. Han har ju basketen, men det kan han inte försörja sig på. Så vi får hoppas på att han får till nåt jobb den här veckan.

Jaa, för mig går det väl som det går med skolan. Jag är så lat så jag orkar aldrig göra några läxor. Och jag pluggar inte speciellt mycket till prov och sånt. Jag har nån slags svacka just nu, orkar ingenting. Inte ens ridningen, och hästämnena är kul längre. Jag hatade hoppningen förut, för alla i min grupp var säker på att hoppa, och ville hoppa högre och högre. Medan jag som nästan aldrig har hoppat innan jag började på tosta, jag är jätte osäker och vill ha så låga hinder som möjligt. Men nu har jag fått byta grupp just då vi har hoppning, så nu är jag med en grupp mer på min nivå, som inte heller vill hoppa så höga hinder. Utan vill som mig, mer koncentrera sig på att komma över hindren och träna upp tekniken innan man börjar med de högre höjderna. Så nu känns det bra. Hade en härlig häst idag också, så det flöt på bra.

Idag är det också precis en månad till julafton. Så jag sitter och skriver en önskelista. Såhär ser den ut just nu:

Ridstövlar
Vita ridbyxor
Tungpiercing
Mobil (Iphone)
Bärbar dator
Kamera
PENGAR

Och önska sig kan man ju alltid göra, men om man får det är en annan sak. Sen kommer jag inte på några ”billigare” saker som jag vill ha. Så ja, vi får se hur det här blir. Hoppas kan man ju göra. Ni får gärna hjälpa mig och komma på saker jag kan önska mig :)

Sen måste jag nog köpa några julklappar jag med till familjen iaf. Fler har jag nog inte råd att köpa till. Lön får jag bara nån dag innan jul, så har jag missat nåt så får jag lite bråttom. Skulle vara bra om jag fick lönen den här månaden i stället. Men jaja, jag måste klara mig.

Jag tog lite kort på vårt fina vinterand idag också. Ni ser bilderna i det här inlägget. Nu ska jag göra nåt annat, puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0