Storm ute

Det är verkligen storm ute!

Nu har jag nyss ätit middag. Var ju ut och tog in hästarna förut. Dom var så glad över att få komma in så. Men från börja fick jag gå i massa lera för att hämta dom i hagen. Sen fick jag ju spola av fötterna på alla hästarna, för dom var så leriga. Men det gick bra, har ju börjat få lite rutin på det där nu. Även fast det tog evigheter för jag skulle ju spola av alla fötter, så det blev massa springandes ut och in ur boxar. Och byta täcken på dom, och ta av täcken på vissa. Det tog en stund det med. Men det är som så mysigt att hålla på mad hästarna. Dom är så tacksam bara man är med dom lite. Gulliga är dom. Tänkte ju gosa lite med kaninen också, men det blev aldrig av. För jag skulle ju hem och äta middag och det tog mkt längre tid än jag hade räknat med i stallet. Men får bli nästa gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0