En helg i Norge

I torsdags så åkte jag och Kristian med tåget till Norge. Sov typ hela vägen. När vi kom fram så skulle han på basketträning. Så då hämtade en norsk som jag inte minns namnet på oss i Hell. Också for vi till träningen. Norsken tränade också i samma lag.



När vi kom hem så gjorde vi inte så mycket. Jag var så trött så jag somnade i soffan en stund. Medan Kristian satt vid datorn. Sen väckte han mig så gick vi och la oss i sängen istället. 

fredagen så sov vi ganska länge. Säkert till 11-12. Och sen gjorde vi inte så mycket. Satt lite vid datorn. Sen vid klockan 2 kanske så började jag må så himla illa. La mig då i soffan och började kallsvettas. Det verkligen rann svett av mig, samtidigt som jag frös. Fönstret i köket var lite halvt öppet så det drog lite friskluft. Och då gick det över. Mådde typ bra efter det. Så klockan 4 ungefär så hämtade Frank (en annan norsk) oss. Han skulle iväg och jobba i Levanger. Så då följde vi med dit. För det var nån stor dag då. Tror det var att Levanger firade 1000 år eller nåt. Så dom hade fackeltåg. Tror det var runt 8000-10 000 pers som gick med fackler runt staden. Och medan man gick så var det som en resa bak i tiden. Man kunde gå förbi en häst som stod och blev skodd. Och sen gick man lite till så var det en teater med häxor typ. Sen en eldslukare, och magdansös, kör. Och huuur många olika saker som hellst. Riktigt kul var det där! Sen for vi hem och typ kollade på tv och sånt. Åt massa godis som vi hade köpt. 



lördagen så tog vi bussen till Tronheim. Så gick vi runt där och kollade. Och Tronheim är riktigt fint faktiskt! En gammal stad. Vi kollade på nåt katedral, hur fint som hellst. Och vi gick runt hela, överallt fanns det huvuden eller hela kroppar, i sten alltså. Den som gjort det där måste ha haft lite att göra. När vi var där agerade jag turist och tog massa bilder. Det var ju riktigt häftigt. Vi åt även världens godaste pizzabuffe till middag. På Egons. Huuur gott som hellst! Typ en blandning av panpizza och vanlig pizza. Supermumsigt. Där blev jag riktigt proppmätt.


Kristian fick agera modell. Jag tvingade han för han var inte så sugen på det ;)





I söndags så gjorde vi inte så mycket. Vi vaknade, sen hjälpte jag han att tvätta och städa lite. Sen tog vi en promenad till Stjördal. Och det var ju en upplevelse i sig. Svinhalt och nedför hela tiden. Men vi överlevde. Sen sa vi hejdå och sådär. Också tog jag tåget till Hell. Där fick jag vänta ett tag till nästa tåg gick. Och i väntsalen satt även min granne. Sen hoppade jag på tåget till Östersund. Försökte sova hela tiden. Men det gick inte så bra. Först var det en liten unge som skrattade/skrek hela tiden. Den var typ övertrött. För sen resten av resan låg den och grinade sen. Och typ bredvid mig satt ett barn och stirrade på mig precis hela tiden. I Åre hoppade ju hur många som hellst på. Tror det var en klass på typ 26 pers eller vad dom sa. Och snacka om dom babblade. Och då fick jag inte ett tvåsäte för mig själv att ligga på. Utan fick trycka ihop mig och sitta normalt. Haha.

Sen hämtade mamma mig på tågstationen i stan. Skönt att slippa åka buss, haha. Lat som man är.

Kommentarer
Postat av: Kristian Z

Feeel :P Vi va i Levanger inte vernes som dessutom stavas værnes ;)

2011-03-01 @ 22:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0