2011

Tänkte skriva gott nytt år och sådär igårkvälls innan jag la mig. Men jag råka dra ut sladden till tangentbordet och det funkade inte om jag inte startade om datorn. Och lat som jag är så orkade jag inte det. 

Jag satt ju ändå bara och pratade med älsklingen min på skype. Och det var det ända som behövdes. Du gör mina dagar ljusa Kristian, jag älskar dig!

Såå, nyårslöften var det. Usch jag hatar att komma på sånt. För när man väl kommer på nåt så håller man det kanske i typ en vecka, sen har man glömt bort det. Jag borde ha nyårslöften som ser ut ungefär såhär:
  • Äta mindre godis och kakor och sånt
  • Sitta mindre vid datorn
  • Börja träna, typ gym eller ut och springa eller nåt.
Men vem orkar göra det. Jag är liksom van att äta godis och kakor jämt typ. Och visst det lär väl visa sig snart. Men just nu står min vikt still trots allt skit jag äter. Har inte ens gått upp nåt i jul, snarare gått ner.

Och sitta mindre vid datorn. Det gör sig väl självt om jag börjar träna eller nåt. Annars kan jag erkänna att jag är en datornörd. Jag vet inte vad annars jag ska göra när jag är hemma. Och nu när Kristian är i Norge så blir det att jag sitter vid datorn väldigt mycket. För jag vill ju prata med han. Jag är ju som van att umgås med han konstant när han är i Sverige. Så då blir det ju datorn den tiden jag skulle vara med han istället.

Börja träna... Nej usch vad jobbigt. Ja jag är lat. Jag är en riktig latmask faktiskt. Det är jävligt tur att jag rider både hemma och på skolan. Annars hade jag nog varit ett fetto. Så som jag äter och sitter vid datorn så. 

Några andra nyårslöften kan jag inte komma på. För jag varken röker eller snusar, så jag kan inte lova att sluta med nåt sånt. Och jag är nykterist, så jag kan inte lova nåt om att minska med alkohol eller nåt. Så det blir lite problem. Men ja, jag lär väl kunna lova det där med godis, men lova är ett starkt ord, så näe. Jag skiter nog i nyårslöfterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0