Jobbdag

Första jobbdagen avklarad. En lättsam dag faktiskt. Men det tar på krafterna ändå. Först att kliva upp tidigt. Sen är jag jättetrött i ryggen av allt mockande. Vi var bara två personer som skulle mocka allt. Och det var jäkligt tungmockat hos allihop idag. Kändes typ som det hade regnat där inne. För allt var typ blött, och sen var det jätteskitigt. Ja trött i ryggen blev man, fick typ bara ösa ut allt. Men det var ju tur att Marielle knäckte till min rygg igår, för det gjorde det bättre. Vi red bara två hästar också, och endast inne. Superhärligt. Sen har jag fått stått i torkrummet hur länge som hellst också. För det var nytvättat, hur mycket saker som hellst. Så jag fick stå och sätta ihop massa benskydd. Och linda ihop massa lindor, vika täcken mm. Jaja, det var en soft dag. Bara två kvar nu. 

Jag tänkte ju att jag kunde åka förbi hos mamma på hemvägen och hämta min datorsladd till mobilen. Så det är därför ni aldrig får några bilder typ. Jag har glömt sladden hos mamma. Men ni får klara er ett tag till. Tog ju kort på nåra hästar idag. Ville visa er vad fina täcken dom har fått. Dom är typ glansigt blå-lila, och med halstäcke. Förutom Arrows täcke som är typ rosa-lila. Det var coolt tyckte jag. Och dom täckerna var jättefina, sånt skulle jag vilja ha till min häst om jag hade nån. Fast dom lär ju kosta en del skulle jag tro.

Nu har jag precis ätit middag och gjort en matlåda tills imorn. Kött och pommesfrites och bea. Och nu kommer snart Monica och Andrea. Marielles faster och kusin. Dom ska ju fira Marielle som fyller år idag!

Grattis älskade vän på 18-årsdagen! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0