Rida massor

Idag red jag ju Parad. Och knät blev inte så mycket sämre. Visst känner jag av att det inte är helt bra. Men jag överlever väl. Orkar inte vila nåt mer iaf. Sen har ju Carina ramlat så hon har gipsad arm. Så hon får ju inte rida. Så på fredag är ju jag ledig. Så då ska jag rida Crusse. Och på lördag ska jag rida Parad igen. Jag sa att jag kunde ju rida Manne om hon ville det. Och det var han som hon ville minst skulle stå. För det har gått så bra med han. Men hon ville inte att jag skulle rida han. För hon vill inte att nåt ska hända mig. Och han är ju som han är. Inte dum utan bara som unghästar är. Jag skulle ju kunna få testa rida han, men då skulle jag haft sällskap, och hon kan ju inte rida. Så det gick ju inte. Men då kom jag på att jag kan ju longera han om hon vill. Och det sa hon att jag kunde få göra. Så det tänkte jag göra nån gång också. På fredag vore det ju bra, för då är jag ändå ledig från skolan hela dagen. Jag ska höra med henne. Hon sa att jag skulle höra av mig när jag kom och skulle rida Crusse på fredag. Så då kan jag ju fråga henne om jag ska longera Manne när jag ändå är där. Japp japp. Så är mina planer. Sen får jag höra vidare hur det blir i fortsättningen. För jag vet ju inte hur länge hon ska ha det där gipset. Men vi ska nog lösa det där. Jag hjälper henne mer än gärna. Har ju ändå inget för mig på dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0