Vissa personer

Vissa personer måste verkligen börja kolla på sig själv innan dom klagar på andra. 

När jag tänker nåt illa om nån annan så tänker jag alltid att jag kan också ha fel ibland. Jag kan göra mina misstag jag med. Jag har mina dåliga sidor jag med, alla har det. Men man behöver inte låta det gå ut över alla andra. Mår jag dåligt nån dag så känns det bra när man umgås med folk som är glad och avger positiv energi. Om jag har en dålig dag skulle jag inte välja att umgås med personer som själv har en dålig dag. Både för min egen och dens skull. För då skulle vi båda dra ner varandras humör. Umgås man istället med positiva människor blir man själv på bra humör om man nu inte försöker få ner deras humör. 

Man måste tänka på om man själv skulle vilja att folk gjorde samma sak mot mig, innan man gör nåt mot nån annan. Skulle jag vilja att folk snackade skit bakom min rygg? Svar nej, så gör inte det mot andra heller. Visst har väl jag säkert snackat skit om nån, säger inte att jag är perfekt. Alla har snackat skit nån gång i sitt liv. Ibland kan man bli så irriterad på en person så man kläcker ut sig massa elakt till nån kompis. Men jag iaf vet inte om ni gör det. Men jag får i alla fall dåligt samvete efteråt. Kan vara att jag lägger mig i sängen och ska sova, så kommer jag och tänka på det. Då ångrar jag mig oftast. Men ändå gör man om det? Varför de? Man tänker inte så långt alla gånger. Man gör sakerna innan man tänker på det.

Alla har sina "ups and downs". Vissa kan ligga på botten men är påväg uppåt. Medan vissa kanske är på toppen. Och nån annan kanske är påväg ner till botten. Man vet aldrig. Nån kan må skitdåligt på insidan, och minsta lilla kommentar kan såra. Men då får man tänka efter. Vill jag utsätta mina vänner för att jag mår dåligt? Eller kan jag kanske skippa att reagera på den lilla kommentaren? Det var ändå inget viktigt.

Sen om man döljer att man är ledsen på insidan, som jag jämt gör om jag är ledsen. Då får man inte förvänta sig att andra tröstar än. För dom vet ju kanske inte att man är ledsen. Utan man kan då säga att man har en dålig dag. Och då kanske de andra tänker på att inte slänga ut sig onödiga kommentarer. Och respekterar att den personen har en dålig dag. Men försöker att få den på bra humör istället för att deppa med personen.

Ja, jag ville bara skriva lite om det här. Skulle kunna hålla på i evigheter. Men det orkar jag inte. Tror alla fattar hur jag menar. 

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Det är ett välkänt uttryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0