Nåt jag kan tänka mig

Dagis är verkligen nåt jag skulle kunna tänka mig att jobba med. För man kan bestämma så mycket själv. Är det spöregn ute så behöver man faktiskt inte vara ute. Och är det soligt och fint väder ute, så kan man vara ute hela dagen om man vill. Vissa dagar behöver man inte göra nånting speciellt. Medan vissa dagar kan man ta en promenad och hälsa på nån tex.

Ett väldigt fritt jobb. Också får man ju hålla på med barn som jag älskar. Dagis får bli mitt andraalternativ om jag inte blir barnmorska. Men jag ska i alla fall plugga till sjuksköterska efter gymnasiet, det vill jag verkligen nu. Eller först kanske jobba ett år eller nåt. Vi får nog se. Känns ändå som man vill fortsätta plugga när man ändå håller på, annars blir det väl aldrig av. 

Idag har det varit så fint väder hela dagen så. Vi var ute heeela tiden, förutom när vi skulle in och äta lunch eller mellis. Och det var så lite barn, så vi kunde typ sitta och sola hela tiden så skötte dom sig själva. Tog fram nån filt också. För det är ju några barn som sover efter lunch. Så när vi väckte dom kunde vi sitta på filten och mysa lite med dom en stund innan dom ville leka.

Precis när jag gick hem så började det dugga lite, och molnigt blev det. Så nu är det inte alls nå fint väder. Så det var ju tur då att jag fick passa på och vara i solen när jag jobbade, annars hade jag ju missat solen! :)

Kommentarer
Postat av: ANNE

SV: Åh vad kul att höra! Min vad sådär, tyvärr. Men när man har förväntat sig mkt så brukar det bli så..

2011-06-27 @ 21:21:50
URL: http://favs.se/mode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0