Goddagens

Idag har det varit fullt upp mest hela dagen. Var en sväng till Flyinge igen och åt lunch och hämtade en låda. Sen har det varit massa ston som skulle kollas, och stallen skulle fixas. Vi har även hunnit med tre ston på en annan seminstation!

Nu har jag precis ridit Carro. Eva hade en ridlektion för mig, Elin och Sofia. Det var kul men riktigt jobbigt. Hon gjorde en liten bana med oss där vi skulle rida olika saker. I första ingick det öppnor, slutor, ta in bakdelen på volt, skrittövergång. Sen övergick vi till galopp, då skule vi ha full fart på galoppen längs långsidorna, och samla på kortsidorna. Det tog ett tag innan Carro verkligen fattade vad fort betydde. Lite trög så. Men sen gick det bra. Vi tränade även på att rida så sakta galopp som möjligt. Det är jag bättre på än att rida fort iaf. Haha.

Helheten gick bra. Det var lite svårt ibland att få henne att gå i form, men emellanåt så gick hon så fint så. Och jag måste fan lära mig att stoppa ner hälarna. För sen jag har börjat att förstärka min skänkel med hälarna ibland så har jag svårt att hålla stigbyglarna på plats. Dom bara far omkring. Egentligen ska jag börja rida utan stigbyglar och sen ta dom, för då kan jag hålla dom på plats. Men med Carro så törs jag inte släppa dom tror jag. Hon brukar få för sig att ta lite skutt ibland, och inte göra som jag vill. Och då sätter jag spöt i rumpan och då blir hon sur. Så jag föredrar att ha stigbyglar för bättre balans.

Nu ska vi snart äta. Det blir grillspett. Så jag ska gå ner och hjälpa till lite nu. Vi hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0