Maja

Nu har en tjej varit och hämtat våran lilla Maja. Hon kommer nog att få det bra hos henne. Jag hoppas det i alla fall. Hon skulle bli utekatt, så det blir ju bra.Magnus var och hämtade Nisse igår också. Det är ju tråkigt att alla bara försvinner. För imorgon så försvinner ju Uno och Sune också. Det kommer bli tomt här efter det. Då kommer ju vi bara ha Kajsa och Kalle kvar. Men det blir nog skönt för Kajsa. Men hon kommer nog att leta efter dom, de första dagarna. Men sen går det nog över. Hon kommer nog få det kul med Kalle. Dom kommer nog busa mycket med han. I alla fall när han ska börja att få vara ute. Det kommer nog han tycka är spännande också. Vi får ju hoppas att Kajsa visar han lite vart han får och inte får vara. Vi tänker vänta en stund innan han får vara ute. Vi kanske låter han gå lite i koppel utanför huset, så han känner igen hur det ser ut. Så att han kan hitta hem sen när han får vara ute. Det kommer nog bli kul för han. Han får det nog bra hos oss. Jo det får han. Han har ju sin mamma kvar och allt. Medans alla andra hamnar i ett helt nytt hem. Men Magnus hade skickat ett sms till mamma. Och Nisse har det tydligen väldigt bra. Han hade varit överallt, och han hade blivit lite brydd först när han såg Gaffe, deras hund. Men det hade gått över snabbt. Han hade till och med ätit. Och när dom är rädda så brukar dom inte äta så mycket. Magnus har ju två sköldpaddor också. Och dit har han också gått och kollat. Han har varit ner och hälsat på där. I deras landskap. Men nu ska jag gosa lite med kattungarna tror jag. Eftersom dom försvinner ju imorn.

Jo jag har ju glömt att berätta om en viktig sak. RIDNINGEN! Jag var ju och red på Tanne idag! Vi fick låna Tonys bil. Det är mammas kompis Lailas kille. Det var ju snällt av han. På ridningen så fick jag kolla på en tavla vilken häst jag skulle ha. Jag skulle ha en som heter Charlie. Så jag fick ju leta efter han en stund. Och när jag väl hittade han så skulle jag ju hitta borstar och sånt, och sen sadeln och tränset. Men då fick jag fråga mig fram. Och det gick ju bra. Sen var det bara att börja att borsta och dona. Det gick bra, förutom att han försökte naffsa när jag skulle kratsa hovarna. Men då hjälpte mamma mig, och höll bort huvudet på han. Så det gick bra i slutändan. Det var en tjej som skulle ha hästen bredvid mig. Hon var snäll och hjälpte mig med några saker som Charlie skulle ha på fötterna. Tack så mycket för det! Sen skulle vi leda ut hästarna. Det gick ju bra eftersom hon bredvid mig fick gå först. Så då visste jag vart jag skulle gå. Sen började själva ridningen. Och jag kan ju säga att jag kommer ha träningsvärk imorn. Det var ju jättelängesen som jag red. Och vi höll på mycket med skänkelvikningar. Eller att använda hjälperna. Vilket betyder att man får träningsvärk om ni inte visste det. Så jag kommer inte kunna gå imorn. Men kul var det. Jättekul faktiskt! Men nog skrivet om det. Nu ska jag gosa med kattungarna som jag har lovat. Hare!

Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0