Storsjöbadet

Hej allt gott folk!
Idag har jag varit på badet igen. Men den här gången var det med mamma, Linnea och Nastaran. Nastaran är min mammas kompis barn. Så därför försöker dom få mig att vara med henne mer på nåt sett.. Aja, i alla fall. Vi åkte rutchbanor och klättrade klättervägg. Vi dök och bubblade bubbelpool. Och sen gjorde vi förståss lite andra saker också. Hyffsat kul har det väl varit. Men Linnea har verkligen varit på rethumör idag. Som när jag skulle gå och göra mig iordning, för jag behöver mer tid än hon. Då hade hon schampoot i sitt skåp, som hon hade nyckeln till. Men då fick inte jag nyckeln av henne utan jag var tvungen att vänta tills hon skulle gå och duscha. Så då fick ju jag jättebråttom. För jag ville ju inte missa bussen. Men jag hann, även fast jag sminkade mig och så. Så jag tycker att jag gjorde det bra! Men stressad var jag ända tills jag satt mig i bussen. Som såklart var full. Så jag fick sitta vid nån gubbe. Men han klev av hållplatsen efter vi hade klivit på. Så då flyttade mamma sig och satt sig bredvid mig.

På badet träffade jag också Kamilla, ja asså våran förra spanskalärare. Vi ska ju inte ha henne nå mer, för hon ska börja plugga igen. Så vi kommer få nån störig i Spanska. Jag hejjade också på Jim. Han var där med sin pappa och sin brorsa.

Herre gud vad det regnar ute nu asså! Jag var ju dyngsur när jag kom innanför dörren. Tråkigt att det ska bli såhär nu när det fortfarande är sommarlov. Men nu börjar ju snart skolan så då ska det ju såklart bli sånt här väder. Tråkigt, tråkigt... Jag kommer ju behöva använda höstkläderna redan. Men nu ska det ju egentligen vara sommar. Inte ska det bli vinter redan. Nej utan nu ska det vara sånt här väder ända tills dagen innan julafton. Bara för att när det ändå är sånt här väder, så längtar man ju tills snön kommer. Men då börjar man att längta för tidigt, så då håller man på att längta ihjäl sig. Aja nu ska jag inte skriva nåt mer om det. Vi hörs, eller vad jag ska säga.

Herrå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0