Ridning

Idag var det ridning, det var ganska svårt idag. Och ni som kan lite om ridning kommer förstå hur svårt det var. Vi red utan stigbyglar hela tiden nästan. Och då skulle vi både trava och galoppera. Men när vi travade skulle vi rida lätt. Och det gick ju inte så bra när man inte hade några stigbyglar. Jag hade en svår häst idag också. Pilen. Gud var svår han var att rida! Men det gick ju hyffsat bra. Jag fick ju ta stigbyglarna lite i förväg, för annars skulle jag ha ramlat av. Han sparkade ju rakt ut flera gånger. Så jag är glad att jag inte ramlade av. Han höll också på att sparka en annans häst. Och han ska jag ha två gånger till. Hoppas att det kommer att gå bra dårå. Aja, det gör det nog.

Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0