Skola

Idag har det ju varit skola som vanligt. Jag tycker dagen har gått så långsamt. Men jag hade HK idag. Det var superkul. Jag och Ebba bakade chokladkakor. Medans typ alla andra bakade kanelkakor. Men våra vart godast! Det slår jag vad om. Men vi orkade inte äta upp alla så vi bjöd bort typ hur många som hellst. Sen dom som blev över hällde vi i Simons påse där han hade sina kakor. Så han blev väl glad hoppas jag! Danne och Filip gillade i alla fall våra kakor. Dom åt flera stycken. Jag och Ebba tyckte att dom blev degiga inuti. Men det var ju bara vi. Tur att dom andra inte tyckte det. För då skulle inga vilja ha dom. Kul,kul.

Imorn ska jag åka skridskor med Sara tänkte jag säga. Men det ska jag inte kom jag på nu. Det blir nog på söndag. För imorn kanske jag ska på badet. Det blir nog med Marielle, och kanske Sara. Kul ska det bli. Men jag måste få min månadspeng i förväg. Hoppas kan man ju alltid. Jag har fått det dom senaste månaderna. Men jag fattar inte vad jag gör av med pengar på. Förut fick jag 500kr. Då använde jag upp allt. Men nu när jag får 1000kr så tycker jag att det borde bli 500kr över. Men det blir det ju inte! För då handlar jag andra saker för det. Men jag vet inte vad. Hmm, jag får fundera på det.

Om prick en vecka så är det spökvandring. Det ska bli kul. Men jag ska gå runt runt i fem timmar. Så jag måste ha på mig stegräknaren. Det ska bli kul att se hur många steg jag går på fem timmar. Det lär ju bli ganska många. Marielle och Sara ska stå och ta inträde. Så dom kommer röra många tjugor. Haha. Vi borde tjäna ganska mycket till klasskassan för det. För om det kostar tjugo kronor i inträde, och man tar fem i en grupp. Så är det hundra kronor på en guide. Och vi har typ fem guider, så det blir ju 500kr. Och alla lär ju få gå mer än en gång var. Eftersom vi ska hålla på i fem timmar. Så det blir ju säkert några tusen. Perrans! Då kan vi åka på klassresa tillslut. Hoppas vi kommer till Göteborg, som planerat. Det skulle vara kul. Då kan jag filma alla som törs åka dom läskiga. Vilket inte jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0