Ridning&Teater

Hej gott folk!

Igår var jag på ridning. Inte för att jag tycker att jag kan kalla det ridning men. Det var teori. Så vi satt och pratade om hästens skelett. Det var ju lite intressant faktiskt. Jag har aldrig gillat teori förut. Men den här gången så var det ju kul. Efter vi hade pratat lite om skelettet, så fick vi gå ut och klämma på hästar. Och känna på deras skelett, iallafall det som går att känna på. Det var lite kul. Och för dej Marre så kan jag berätta en sak. Dinosaurieflickan var där. Inte för att jag vet hur det stavas men... Jag tror att du fattar.

Ikväll är det teater, egentligen skulle jag redan ha åkt. Men mamma skulle skjutsa mig ikväll. Så nu slipper jag ta bussen och sen gå typ 100 mil. Så vi åker halv. Och jag är helt klar så för mig är det bara att fara när klockan blir halv. Det ska nog bli kul. På teatern får jag alltid en fråga som jag tycker är svår att svara på. Hur mår du idag och varför? Svara på det ni. Jag mår bra för att idag har det varit ganska lätt på skolan. Vi har inte behövt göra så mycket. Men jag är också ganska trött. För vi har haft orientering och då måste man typ gå 100 mil för att komma dit. Och sen har man bara en kvart på sig att byta om och hinna dit. Men en sak som jag tycker är extra kul med idag är att jag hittills har gått 11356 steg idag. För mitt snitt ligger på 7000 steg om dagen. Så nu är jag ganska nöjd med mig själv. Och det kommer ju bli betydligt mer efter den här kvällen. Och jag har fått reda på att om man rider så är en minut 180 steg. Så om jag då rider i 60 min så är det lika som om jag har gått 10800 steg. Så då sammanlagt igår så har jag gått över 20000 steg. Och det är ju riktigt bra för att heta Julia Nilsson.

Aja, nu har jag babblat mycket. Jag ska nog sluta innan ni blir så less på mig så ni slutar läsa min blogg. Och det vore ju inge bra för då har jag ju inga besökare typ. Men jag vill sluta med en bild på Kalle. Jag måste bara säga en sak... Kajsa är borta. Hon har varit det sen igår kväll. Det är ju jättetråkigt! Så nu får jag bara mysa med Kalle. Men det duger väl det med. Aja nu slutar jag att babbla!!!



Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0