Pengar

Imorse tänkte jag skriva blogg. Men jag kunde inte logga in. Var det bara för mig? Eller var ni också med om det?

Nu har jag i alla fall nyss kommit hem från skolan. Jag hade jumpa sista timmen och då fick vi dansa.

På Spanskan så gjorde jag och Marielle en inköpslista om vad vi skulle handla i gbg. Jag glömde den på skolan men jag mins nog det mesta. Det är i alla fall:

  • En klänning - viktigt! Tror jag ska köpa den från Gina, som jag visade i förra inlägget - 199:-
  • Tunika - jag vill ju ha en ny ~200:-
  • Jeanskjol - har ingen just nu - 298:-
  • Mascara - min börjar att ta slut ~150:-
  • Jacka - behöver en ny vårjacka ~350:-
  • Skor - jag tror att jag vill ha ett par ballerina, och ett par med klack ~400:-
  • Tubtop - den jag hade i förra inlägget - 149:-
  • Leggins - ett par svarta, har inga nu~100:-

Mins inte om det var allt... Men 1850:- Behöver jag minst. Och sen plus lite mer. För jag ska ju på liseberg också. Och lunch alla dagar. Om det kostar ca 400:- för åkband på liseberg för två dagar. Och sen säger vi 300:- för lunch alla dagar. Ungefär 2500:- minst. Ganska mycket. Men jag har ju typ 2000:- sj. Och mamma och pappa ska ju betala jacka och mat (kanske skor?). Så jag klarar mig nog. Det kommer bli så kul! Och det kommer inte gå bra för mig i skolan den här veckan. För jag sitter ju och tänker på det här hela tiden. Och jag ska nog börja packa nu. Ååh! Det känns så kul!

Det tog lite tid att skriva det här inlägget, för jag skulle ju leta upp kläderna... Men jag skrev ju längst upp att jag nyss kom hem från skolan. Det gjorde jag typ kvart över tre. Och nu är klockan kvart i fyra. Men då vet ni. Jag ska kolla runt lite mer på internet efter en vårjacka... Vi hörs senare, hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0