Hissa/Dissa



Gymnasium


Allt verkar så mycket lättare på gymnasiet. Lättare att få nya vänner. Och inte lika många lektioner på dagen. Men det är mycket längre lektioner och längre dagar. Men det känns som att det går fortare när man bara har två lektioner på en dag. Och på gymnasiet så har alla samma intresse. Så på det sättet är det ju också lättare att få nya vänner.


Hösten

Alla serier och sånt som man inte har fått sett på hela sommaren börjar igen. Och det blir mycket mysigare och så på hösten. Men sen när snön kommer så försvinner den där mysiga känslan lite grann. Jag gillar hösten. Det blir så fint med alla löv i olika färger.





Få killar gillar hästar

Det vore roligare om det hade gått fler killar i min klass. Och jag tycker det är modigt av Arvid att välja en inriktning som man vet att det typ bara går tjejer på. Stort plus till dig. För en klass blir mycket roligare när det är både tjejer och killar. Så det är himla kul med en kille i klassen.


Fördomar

Det finns så mycket fördomar. Och jag har även också ganska många. Men jag ger alltid folk en chans. Till exempel det här som jag var inne på förut. Att killar inte gillar hästar. Jag tror att det är för att det finns så mycket fördomar mot killar som rider. Typ att dom är gay, eller att om man gillar hästar så är man "töntig". Jag fattar inte det egentligen. Nej, jag tycker att om man har fördomar så ska man ändå ge folk en chans. Det gäller också folk som ser ut som fjortisar eller nåt. Dom behöver inte vara dum, och störig för det. Nej, ge folk en chans i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0