Rakpermanent

Eller hur det nu stavas. Men jag undrar hur mycket det kostar att göra, och hur länge det håller? För jag skulle vilja testa det. Ha platt hår ett tag. Vore ju lite kul. Slippa platta det för att det ska vara platt, haha. Förut plattade ju jag mitt hår under en tid. Det var ju hyffsat jobbigt. Nej usch, aldrig mer en sån period tack. Varje morgon, varje gång jag hade duschat. Jämt. Men fint var det. Eller inte på slutet då. För då var håret ganska slitet. Nu för tiden så kan jag platta håret ibland. Typ då jag orkar. Vilket inte är ofta. Nu gick jag in på fel saker. Jag pratade ju om rakpermanentat hår. Ja, hur länge håller det egentligen? Nån som vet? Vore kul att veta, ifall jag skulle bli sugen på att göra det. Jag vill ju prova på det nån gång i mitt liv. Hur det känns att vara rakhårig liksom. Haha, ingen skulle typ känna igen mig. Jo, det skulle dom antagligen. Jag har ju somsagt haft min lilla period av plattande av hår.

Nu skiter jag i det här inlägget, det blev för långtråkigt tycker jag. Bye.



Tycker att jag var fin i rakt hår. Men det funkade inte riktigt i längden. Kliva upp typ ½ - 1 timme tidigare varje morgon, bara för att platta håret. Och då, såfort det var lite fuktigt i luften, eller om det regnade. Då fick jag lockigt hår igen. Och då blev det riktigt fula lockar. Lite böjar här och var. Inte som jag ha i vanliga fall. Jobbigt, jobbigt. Men fint, fint.

Och kom nu inte och säg "Den som vill va fin får lida pin" För det där var aldeles för jobbigt. Och till ingen mening, om det skulle råka regna nån dag. Tur att jag inte hade min lilla period på sommarn. För då skulle jag ha haft det riktigt jobbigt, eftersom man badar mest varje dag. Då skulle inte mitt hår varit så trevligt sen. Slitet som satan.

Ni ser ju på bilderna att jag hade lite längre då jag plattade. Antagligen för att det var så slitet att jag var tvungen att klippa av det.
Där lät ju jag smart, naaht. Såklart det blir längre när man plattar det. Mitt hår blir ju längre om jag drar i det så att lockarna dras ut. Dööh?! Haha, smart jag är.

Märkte att jag skrev lite mer ändå. Jaja, nu ska jag inte tråka ut er nåt mer. Vi hörs, hejdå!

Kommentarer
Postat av: malin lindmark

att rakpermanenta är ganska dyrt, funderade på det förut ett tag. det är också väldigt få frisörssalonger som vill göra rakpermanentningar (långt och krångligt ord) eftersom det sliter så pass mycket på håret. och använder du bra skyddsspray innan du plattar håret så är risken midre för att det ska bli lockigt, för den skyddar ju inte bara mot värme utan mot fukt också :)

2009-07-22 @ 00:18:59
URL: http://mmalinli.blogspot.com
Postat av: Gina

det är ingen ide för dig att rakpermanenta. jag frågade min frisör för jag var trött på mitt lockiga hår men hon sa att med mitt lockiga hår så kommer det inte riktigt att gå och när väl permanenten börjar gå ur så kommer det ser dumt ut uppe på huvudet. jag gjorde precis som dig, plattade det i stort sätt varje dag i 4 års tid. men till slut blev jag så nedrans trött på det så jag slutade helt och hållet

2009-07-22 @ 07:35:47
URL: http://jejna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0