Natti natti

Nu tänkte jag ta och gå och lägga mig. Men först tänkte jag ta och skriva ett inlägg.

Jag vill verkligen ha snö nu! Och jag vill ha massor med snö! Så att den stannar till julafton. Också ska det snöa stora flingor på julafton! Det vore en perfekt julafton! Haha. Nej men jag vill faktiskt ha snö nu! Annars är det ju så blött ute. Också regnar det typ hela tiden nu. Tänk om det hade varit lite kallare. Då hade det snöat i stället. Och tänk vad mycke snö vi skulle haft då :P

Också vill jag ha en medryttarhäst att rida. Letar för fullt på blocket gör jag. Men inte lägger dom ut nån bra häst till mig inte. Vore så mysigt att ha en liten (stor) häst att pyssla om. Och rida vill jag göra oftare än en gång i veckan. Ända gången jag rider är då vi rider på skolan. Och jag tycker inte att det räcker. Jag vill i alla fall rida tre gånger i veckan. För jag vill ju kunna "träna" på det vi lär oss på lektionerna. Och sen vill jag inte ha sån jävla träningsvärk efter varje onsdag. Så då måste jag nog träna lite oftare.

Det här är mitt drömträningsschema:

Måndag: Idrott på skolan, pilates
Tisdag: Rida en medryttarhäst
Onsdag: Rida på skolan och eventuellt medryttarhästen
Torsdag: Medryttarhästen
Fredag: Medryttarhästen
Helger: Helst ledig. Men gärna rida lite då med.

Det vore perfekt!
Och i såfall så får jag göra läxor på helger och kvällar. Och det är ju ändå så jag gör nu. Så det blir nog inga problem med det i så fall.
Men nu är det ju så att jag inte har nån medryttarhäst. Hjälp mig att hitta en!

Gärna i Brunflo ska den stå. För då kan jag vara där oftare. Och det blir billigare än om jag skulle behöva betala bussen varje gång. Sen vill jag gärna att det ska finnas en ridplan av nåt slag. Och inte bara skogsvägar. För man kan inte göra så mycket då känns det som. Men det ska såklart finnas bra ridvägar med.

Hittar ni en häst i brunflo som nån behöver hjälp med, så rekomendera mig då!


Imorn så far jag in på stan med Ebba. Vi ska först äta middag på stan, och sen går vi på bio. Vi ska se new moon. Det är säkert jättebra! Med tanke på att första filmen var det! Plus böckerna. Det ska bli kul. Men pengarna bara rinner iväg.
Jag har i alla fall gjort iordning en planering på vad jag ska köpa. Och jag får verkligen inte köpa nåt annat än det. För det har jag inte råd med. Och barnbidraget som jag får i december måste bara gå till julklappar. Så i Januari ska jag shoppa som bara den! Blir härligt det. För då måste jag inte tänka på att spara dom till nåt. Eller egentligen till i sommar. För då lär jag ju ska göra nåt kul. Och då får jag ju inte barnbidraget längre. Så då måste jag sommarjobba. Usch på det. Men sånt är livet.

Nej nu börjar klockan bli mycket. Måste verkligen sova nu. För jag tror redan att jag sitter här och halvsover. Kommer bli kul att läsa det här inlägget imorn. För jag har ingen aning om vad jag skriver längre. Haha. Godnatt på er nu!
♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0