Temadag på skolan

Idag på skolan hade vi en temadag. Det handlade om typ trafikvett eller nåt.

Först så fick vi kolla på typ en teater eller nåt. Dom visade vad man skulle göra om man kom först fram på en trafikolycka. Och dom i bilen var skadade. Så vi fick stå ute och frysa. Så då var det bra att jag hade min dunjacka. Varm och mysig.

Efter det fick vi gå in till A-salen och lyssna på när poliser pratade om typ rattfylleri. Ganska långtråkigt men intressant. Vi fick se en läskig video på en bil som krockade. Önskar att jag visste vad videon hette, för dom visade den på youtube. Ni skulle sett den! Usch vad otäckt!

Men sen så gick vi till jämtkrafthallen(?) och skulle cykla. Först skulle vi cykla så sakta vi kunde en viss sträcka. Och det gick jättebra för mig, tills jag fastnade i nätet med styret, haha. Då gick det inte så bra. Menmen. Sen skulle vi cykla en bana med slalom. Och det var svårt, men jag klarade det.

Efter det så fick vi gå till ett rum där man fick volta med en bil. Asså den var på nån ställning så man fick sitta i den, och sen snurrade den ett varv. Scary. Vi fick också testa såna här glasögon som man ser typ hur det känns att vara full. Jättesvårt att gå med. Vingligt eller vad? Och man fick också testa att "krocka" Man fick spänna fast sig med bilbälte i ett säte. Och sen for man iväg i 7km/h och sen blev det tvärstopp. Den tordes jag inte prova, för alla sa att det gjorde så ont.

Sen var det lunch, och efter det skulle vi gå på en tipsrunda och sen kolla på film. Efter det så slutade vi. Och då var det proppat i bussen.

Nu har jag nyss ätit middag, och ikväll är det idol. Då ska jag äta resten av min ben&jerry! Mums.


Kommentarer
Postat av: Emma Sävelind

sök på youtube. 5 death car crash in russia :)

2009-09-30 @ 21:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0