Drog ut och sprang

Låter inte som jag detdär. Men mamma skulle ut och springa. Så jag följde med henne. Tro det eller ej, men vi sprang nästan 3km. Riktigt stolt över mig själv nu! Kanske ska börja springa oftare? Kan ju vara bra. Eller? Haha. Jo det är väl alltid bra att röra på sig.

Men nu ska jag plugga longering. För vi har prov på det imorn, så jag vill ju gärna kunna det. Sen har jag ju nationella i matte a imorn också. Hoppas fan att det går bra! För om jag får MVG på np så får jag garanterat MVG i hela matte a. Annars måste jag ha tur! För jag har fått rätt så många MVG på andra prov. Så jag måste ha ett högt VG på np isåfall. Vi får helt enkelt se hur det går.

Jag hade speak-delen på engelska nationella idag också. Jag fick prata med Malin i min klass. Jag kände mig typ hur dålig som hellst jämfört med henne. Hon fick såklart MVG på den delen. Lillemor sa att det var inte mycket hon kunde kommentera på Malins tal, för det var typ perfekt. Själv sitter man där och typ jahaa... Aaa, jag fick i alla fall VG på det, den övre skalan sa hon också. Så typ VG+ :D Men sen var det massa hon påpekade att jag skulle förbättra. Varför har hon inte sagt nåt av sånt innan då vi har haft talövningar på lektionerna? Så vi visste att vi skulle bättra på det. Hon sa bland annat att ca 90% uttalar R:en för mycket. Varför har hon inte sagt det innan, så kunde man ju ha tänkt på det mer, och övat på det? Jaja, nöjd är jag väl. Trodde ändå inte att jag kunde få MVG i engelska innan så. Och sen när man ska prata med Malin som är typ ett MVG-barn så kändes det ju inte så kul. Menmen. Även att jag tyckte att jag pratade mer än henne också. Haha.

Jaja, vi hörs sen kanske :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0