Hoppa med Skippy

Ja, det är ju inte det enklaste, haha. Först och främst blåste det och regnade det. Så jag var ju inte på sådär bra humör precis. Också har jag ställt upp tre hinder. Typ jättelåga. För annars skulle jag känna mig lite rädd, och så skulle jag spänna mig, och då skulle det inte sluta så bra.

Men i alla fall. Jag tänker då börja med det lägsta. Och han vägrar några gånger. Sen när jag väl får över han, så blåser det till så det låter i en plastpåse lite längre bort. Och då hoppar han såklart till hur mycket som hellst åt sidan, haha. Men sen funkar det hindret åt det hållet.

Så börjar jag försöka med ett högre hinder. Han vägrar typ tuuusen gånger. Men när jag väl får över han så hoppar han åt sidan för han blir rädd för en tunna som låter lite när det blåser. Sen hoppar jag dom två lite grann. Och sen ska jag försöka mig på det tredje som är lika högt som det förra. Då vägrar han en gång, och sen får jag över han. Då blev jag lagomt glad! Haha.

Det är så att jag kan inte använda spö på han heller. För om jag gör det aldeles innan hindret så kastar han sig åt sidan i stället. Men jag har insett att det funkar bättre om jag lägger spöet på han några galoppsprång innan. Så han får ha för högt tempo fram till hindret. För då hoppar han i alla fall. Sen om det blir snyggt eller inte, det kvittar. Över kommer vi både i alla fall.

Invigde även min hjälm idag. Skön var den, och bra! Så nu vet ni det.

Jag hade också biologiprov idag. Gick väl inge vidare, men det märks väl hur det gick sen. Godkänt MÅSTE jag ha fått! Annars jävlar! Haha! På idrotten hade vi volleyboll(?). Våran klass suger verkligen på det! Haha, insåg vi idag. Hela klassen skulle spela i två lag. Också skulle vi försöka att hålla bollen i luften så länge som möjligt. Det gick väl kanske max fem slag innan den var i marken! Ojojoj sger jag bara.

Jaja, nu jävlar ska jag kolla på teve. För Linnea envisas med att få datorn av mig. Så vi hörs väl imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0