Jobbat

Idag har jag ju jobbat på Vålbacken. Jag och Emma ställde väckarklockan på sex. Men snoozade til halv sju. Klockan sju var vi vid sibylla, och fick skjuts av Johanna därifrån. Fan vilket jävla väder det har varit idag! Bara regnat hela tiden. Vi började ju som vanligt att mocka och så. Sen var det frunkost. Efter frukosten så brukar man oftast rida direkt. Men då regnade det ju. Så vi städade uppe på "vinden". Och städade ridhuset och läktarn och så. Sen var det lunch. Jag och Emma hade en Billys var vi, haha. Efter det så skulle vi rida. Och då börjar det verkligen att ösa ner! Jäklar vad det regnade då! Vi tänkte rida ute, men det sket sig ju. Så vi red i ridhuset. Då red jag Vegard, och dom som vi red då skulle bara skrittas. Så vi gick runt i en halvtimme inne i ridhuset. Sen tog jag och Emma oss en varsin ny häst, och red i ridhuset i typ en timme nästan. Då red jag Picasso, underbar häst det där! :) Jag har bara sån dålig fantasi när jag rider. Måste ju göra nånting hela tiden, för att picasso ska gå så fint som han kan göra. Så då måste man ha fantasi. Jaja, efter vi hade ridit så tog vi in hästarna för att dom inte skulle frysa ihjäl, haha.

Sen när jag kom hem så åt jag lite nudlar lite snabbt. Sen kom mamma och hämtade mig. För hon skulle skjutsa mig till Ås. Så fick jag fixa Skippy lite. Jag longerade han. Och precis när jag kom ut på planen så började det regna igen. Men det varade inte så länge. Så det gick bra ändå. Dock blev jag blööt! Haha. Det gick hyffsat bra att longera Skippy idag. Tror inte han blir longerad så ofta, så han är väl inte van. Han förstår inte riktigt vad han ska göra, haha. Så söt så. Sen lämnade jag han inne. Också for jag hem.

Då åt jag massa varma mackor till middag. Gotteligottgott. Och nu sitter jag här vid datorn. Emma kommer tillbaka vid nio. Så då ska vi väl se klart filmen som vi såg igår.

Vi köpte oss en chipspåse och en godispåse, och såklart en dricka. Så vi hade det väldigt gott igårkväll. Haha. Har ju hälften kvar, så det får vi väl äta upp ikväll.

Men näe, nu orkar jag inte skriva nåt mer på det här inlägget. Ingen bild får ni heller, tyvärr. Men hare gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0