Sunny day

Idag har jag och Emma jobbat igen. Det gick bra. Först på morgonen så hade vi ju stalltjänst som vanligt. Efter det frukost. Sen red vi en varsin. Jag red Karuso, tror jag det var. Haha. Jo det var det. Vi trodde ju att det skulle börja regna. Som det gjorde igår, och på morgonen idag. Så vi tog på oss jacka och allting. Snacka om att vi svettades då! Det vart ju sol och finväder. Sen när vi kom in så var det bara att byta häst, och rida en tur till. Jag red då Picasso. Då hade vi i alla fall tagit av oss jackan. Men vi svettades ändå, haha. Och då skrittade vi ändå bara. Sen var det lunch, våran charmiga lunch som bestod av en billys. Efter det red vi en häst till. Då red jag Othello, världens snällaste häst typ. Eller inte när han skulle in i boxen, haha. Då sprang han typ över mig för att komma ut. Han ville väl inte vara själv i lillstallet. Haha, han sprang seriöst över mig. Okej, inte över men han prejade ut mig. Men tillslut så fick jag in han och av med grimman utan att han smet. Bra gjort av mig, haha! Så då hämtade vi in alla hästar, och gjorde kväll.

Sen när vi kom hem så skulle Emma packa med sig alla saker hon hade här. Och sen gå till bussen. Men jag hade kollat fel, för det är ju faktiskt lördag. Så vi skjutsade henne till stallet i stället. 

Men nu är det middag. Vi äter den ute, för att det är så fint väder! Höööres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0