Hääääästar

Den här helgen hjälper ju jag till med fodringar. Och dom fyra hästar jag tar hand om är så söta så! Jag kan berätta vad det är för några :)

Först har vi Parad. En arab. Han är väl runt 8-9 år och stallets diva. Haha. Han ska ha allt bäst och han ska man tänka på först och så. Han ska även ha dom dyraste sakerna, och dom bästa sakerna. Men det är för han är så jääävla bra på tävling. Alltså hon tävlar han i distans. 

Sen har vi Hillevi (Hillan). Ett varmblod. Typ världens snällaste. Hon skadade sig lite förut, så hon inte kunde bli riden. Och efter det har hon inte blivit riden nåt mer. Utan nu används hon som avelssto. Hon är nämligen dräktig nu också.

Ezra
är också varmblod. Hon är nämligen Hillans föl. Ezra är ca 1½ år. Hon är supersöt och har verkligen ärvt sin mammas psyke!

Sen har vi Wermant (Manne). Han är en treårig arab. Lite busig och sådär. Men det är väl de flesta treåringar. Det är han som Carina håller på och rider in nu. Och då rider jag Parad före, för att Manne ska känna sig mer säker. Och det går verkligen frammåt!

Sen har vi ju Crusse. Det är han som Carina är iväg och tävlar nu i helgen, så han sköter ju inte jag om nu. Men det är ett varmblod. Ganska ny där i stallet, så jag vet inte så mycket om han.

Sist och minst är det ju Skettisen. Hon har jag glömt namnet på, men typ Sassie eller nåt. Hon är inte heller där nu. Tror hon funderar på att sälja henne. För hon har ingen som rider henne.

Det var då hästarna. Typ världens snällaste och sötaste hästar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0