Todaaaay

Idag var en slapp dag. Vi var på vålbacken och red före lunch. Sen åt vi lunch på typ fem minuter, för att vi skulle få nån skjuts därifrån. Sen slutade vi. Jag red Speed-x, och fyfasen vilken jobbig häst! Det där är nån som man måste använda spöet på iaf. Men han reagerar ju fan inte på spöet heller! Och jag glömde såklart att stretcha. Faan Julia! Att jag inte lär mig. Nu kommer jag ha världens träningsvärk imorn. Plus att det är inte bra att glömma att stretcha! Muskeln blir ju bara kortare och kortare för varje gång. Nej Julia! Nu får du skärpa dig!

Och nu ska jag snart iväg och rida igen. Halv sex har vi bestämt att vi ska rida. Så jag tar bussen härifrån kvart över fem. Hoppas den är i tid bara! Ääh, hon kan ju vänta.

Jag skulle vilja ha en egen häst i stället. Antingen skulle jag kanske kunna hyra in den där hos Carina. Men jag tror inte hon skulle ha nån boxplats ledig då. För hästen hon ska bort med nu. Där kommer det ju stå ett föl sen, för Hillan är ju dräktig. Så isf måste jag skaffa häst nu och ha den där bara nån månad, men det kändes bara jobbigt.

Annars tycker jag att pappa kan bygga om garaget till stall. Eller kanske bygga ut liten del på garaget, så jag får plats med typ två boxar, och en liiiten sadelkammare borde få plats. Och det lilla stökiga rummet i garaget som inte används kan jag ha typ lite saker i också.

Det ni inte visste är att garaget har varit ett stall förut. När pappa var liten så byggde hans pappa om det till ett stall för att hans två systrar skulle få varsin häst. Men sen när pappa köpte huset av min farmor och farfar så byggde han om det till ett garage igen. Och nu har dom ju massa saker där inne. Men det skulle vara himla kul om dom kunde bygga ut garaget lite till mig.

En till bra sak med att ha en egen häst är att man kan bestämma helt själv över hur den ska tränas och sånt. Och få träna och rida den mest själv. För då vet man precis hur den rids och vad den behöver träna på. Det är som Parad som jag rider nu. Eftersom den tävlar distans så ska inte den ha samma muskler som en dressyrhäst. För den ska orka bära alla muskler långt. Så då kan ju inte jag rida den som jag vill. Utan jag måste helatiden anpassa mig till ägaren. Jaa, vad bra det vore att ha en egen häst. Men det kostar ju massa också. Och eftersom varken mamma eller pappa är hästintresserade så skulle jag få klara mig helt själv. Och då skulle jag typ behöva ha ett jobb på sidan om skolan, och då skulle jag ju ändå inte hinna rida hästen. Tänk om man kunde vinna en miljon eller nåt? JA,TACK

Ääh, nu ska jag äta nåt så jag klarar mig till 8 iaf. För då har vi väl ridit klart. Hörs!


Kommentarer
Postat av: Hollie

Roligt att rida massa :) Jag saknar att sitta på hästryggen :)

Jag tycker också att du ska få en egen häst, mycket roligare med egna hästarju =) Och sen är det klart att ni ska bygga om garaget till ett stall :)

2010-10-04 @ 19:01:35
URL: http://hollies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0