Ge mig

Ge mig pengar så jag kan flytta hemifrån, jag pallar inte det här längre...

Det förstör för mig så mycket. Jag kan inte vara på bra humör när jag är hemma. Jag kan inte sköta skolan när jag är hemma. Det är därför jag alltid pluggar på bussen till skolan den dag vi har prov. För hur mycket jag än försöker plugga hemma så går det inte. Ingenting fastnar. Jag kan inte beté mig när jag är hemma. Jag kan inte tänka över huvudtaget när jag är hemma. 

Varje gång jag är nånstans försöker jag stanna lite extra länge bara för att få slippa allt. Som när jag bara ska ta in hästarna i stallet nån kväll ibland. Då sitter jag och typ gosar med kaninen och så bara för att inte behöva gå hem riktigt än.

Tänk om jag ändå hade haft pengar så jag kunde skaffa en egen lägenhet. Bo med nån kompis eller nåt, eller bara helt själv. Allt skulle vara så skönt då. Visst jag kan stå ut med att laga mat och sånt själv. Jag bryr mig inte, vill bara ha nåt eget.

Egentligen om jag tänker på mitt eget bästa så borde jag bo hemma tills jag pluggat klart. Eftersom då tjänar jag pengar på det. Slipper ta studielån och sånt. Men fan, jag pallar inte ens ett år till. Hur ska jag då klara typ 5 år till? Nej jag får nog flytta helt enkelt. 

Längtar som fan till praktiken nu. Få vara borta i tre veckor, behöver inte alls ha nåt att göra med dom här hemma. Det kallar jag skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0