Underbart!

Hej! Och förlåt för jag inte har skrivit nåt på jättelänge. Men ni ska få höra världens underbaraste bortförklaring!

I torsdags efter skolan så tänkte jag att jag har ju ändå inte nåt speciellt för mig. Så jag följde med Agnes och köpte shampoo och sånt, och jag köpte en chipspåse. Tog det lugnt och kom hem senare än jag vanligtvis brukar. Men när jag väl kommer hem så är jag jättehungrig och vill äta på en gång. Men när jag går in på mitt rum för att bara lämna väskan. Gissa vem jag hittar då på min säng?! Först tänkte jag "men, varför har marielle lagt sig på min säng". Det var typ första tanken. Sen insåg jag att det var ju inte Marielle utan det var en kille. Vem faaan är detdär?! Sen inser jag ju att det är min älskade Kristian. Jag hade inte minsta aning om att det kunde vara han. Men gud så glad jag blev! Låg och kramades en stund med han. Sen tror jag att jag åt pannkaka på rekordsnabb tid. Medans Kristian sov lite. För han hade varit vaken hela natten bara för att vara säker på att inte missa tåget. Så han kunde överaska mig. Så han var ganska trött. Ni fattar inte hur lycklig jag blev när jag såg han. Han hade ju sagt att han skulle komma på fredagen.

Men sen så packade vi och for till mamma. Myste och bara umgicks liksom. Sen på fredagen så var vi på stan. Vi delade på en pizza till lunch. Sen åt vi middag med Linnea (K's "syster") på eastern palace. Riktigt gott med kinamat! Sen kollade vi på basketmatch. Och det var nog den mest spännande basketmatch jag sett i mitt liv. Inte för jag har sett många men spännande var den. Jämtland basket vann faktiskt för en gångs skull! Och det var så jämnt hela tiden. Men dom vann!
Efter det for jag hem och kristian skulle feeesta. Jag satt mig istället och kollade på film hemma. Och åt chips i min ensamhet. Eftersom mamma jobbade också. Halv 4 kommer Kristian ner och lägger sig med mig i sängen. Då var jag typ pigg ja.

Sen på lördagen så var vi till Bydalen. Mamma skjutsade dit oss. Och vi hade riktigt kul där! Soligt och fint, och inte så kallt! Sen tog vi bussen hem. Sov nog hela vägen, så trött var jag efter den skidåkningen. Igår låg vi och slappade till typ halv 4. Sen var vi in på stan en sväng bara. Så det var en riktigt seg dag. Men det förtjänade vi. Sån träningsvärk som vi hade, haha. Vi for och handlade på willys också. Så kristian har med sig lite billig mat hem till Norge. På väg hem så hittade jag en mobil. Likadan som jag har. Så på kvällen for ägaren och hämtade den här i Brunflo. För vi fick tag på den.

Imorse klev jag upp halv 6 för att hjälpa Kristian att packa ner allt, så han kunde fara sen. Sen fick vi skiljas åt igen. Och usch vad jobbigt det är! Tårarna kom som vanligt. Men vi kanske ses nästa helg igen. Det hoppas jag! Annars vet man aldrig när man ses igen! Jag lär väl ska dit och hälsa på nånting snart igen. Helst nu. Men det går ju inte... 

Nu ska jag i alla fall äta middag. Och snart ska jag rida också. Och ikväll blir det bara plugga! Har omprov imorn, och vet inte alls vad jag ska plugga på egentligen. Men det löser sig nog hoppas jag. Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0