Efter gymnasiet

Okej nu har jag kollat upp lite. Om jag vill bli barnmorska så måste jag först plugga till ett ämne och det är NKb. Men det borde väl gå fort? Efter det måste jag gå sjuksköterska. Och det är då problemet kommer. Jag vill ju flytta till Kristian i Stjördal. Men sjuksköterskeutbildningen finns i Trondheim. Och det är en bit emellan om man säger så, så det skulle inte gå. Så isåfall kan jag gå den utbildningen här i Östersund. Dock måste jag och Kristian stå ut ett bra tag till att vara ifrån varandra. Tror det var tre år jag måste plugga det! Sen efter det kan jag gå barnmorskeutbildningen. Och den finns också antingen i Trondheim eller i Östersund. Och den är två år. Hur fan ska jag göra?! Jag har ingen lust att plugga fem år till egentligen. Men jag vill gärna bli barnmorska så då måste jag ju. Men hur ska jag klara att bo utan Kristian i 5 jävla år?! Det finns ju ingen chans att jag orkar det. Tycker det är nog jobbigt med ett år. Ja nu blev det svårt. Och jag kan ju inte pendla mellan Stjördal och Trondheim väl? Det blir väl väldigt dyrt? Och jag vill ju inte bo själv i Trondheim för då var det som ingen mening att flytta för jag flyttar ju för att få bo med kristian.

Gaah, jag har problem. Hjälp mig nån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0