No makeup

Känns som det var evigheter sen jag sminkade mig. Har inte sminkat mig på hela helgen jag var i Norge. Och inte idag heller. Eftersom vi bara skulle vara i stallet så var det ingen mening. Men imorn blir det skola, så då ska jag sminka mig.

Visst alla säger att man ska sminka sig för sin egen skull. Men jag sminkar mig nog för både och. Jag vill helst inte sminka mig på morgonen för jag är så trött och det tar sån tid. Men jag vill heller inte visa mig för alla när jag är så trött utan smink. För då ser man ännu tröttare ut. Och alla vill nog inte se en zombie. Visst kan jag sminka mig bara för jag tycker det är kul också. Typ på helger då man är pigg och har lite att göra. Men jag sminkar mig oftast bara när jag ska iväg nånstans eller visa mig för folk. Gillar inte att visa mig utan smink. Men jag har inget emot det egentligen. Utan det hör liksom till att sminka mig lite. Jag åker ofta buss utan smink, och då tänker jag inte så mycket mer på det. Utan det är väl bara en vanesak att se mig själv sminkad. 

Ääh, kortfattat; jag bryr mig inte om jag är osminkad. Men det känns bäst när jag har smink. Mer självsäker på nåt sett. Eller så är det för att alla (de flesta) sminkar sig nu för tiden, och jag vill passa in? Ääh, jag vet fan inte varför jag sminkar mig. Patetiskt inlägg, haha.


Här är iaf en osminkad bild på mig, tagen typ nyss. Och jag lyckades nog redigera bort min vackra finne på hakan. I PAINT! Duktig jag är då, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0