Pluggar

Nej jag ljuger inte! Jag pluggar faktiskt. Nu är min viloperiod över. Jag måste börja inse att jag faktiskt måste plugga. Och svenska är ju ett ganska viktigt ämne. Så jag tänkte göra klart läxan som vi hade till v4 nu. Och sen kan jag ju fortsätta med att bli klar i förväg. På så sätt tycker läraren om mig mer, plus att jag får det inte så stressigt. Det gör ju inte så stor skillnad egentligen. För jag gör ju inget om dagarna. Så varför inte göra den nu istället för dagen innan? Och om jag lämnar in den dagen innan vill typ alla skriva av mig. Så då är det bra att lämna in den innan. För då har man nåt att skylla på. För vissa personer måste verkligen lära sig att göra saker själv och i tid. Less på att behöva hjälpa. Är nog det som tagit bort min ork. Att jag kämpar på för att göra klart saker i tid. Och sen finns de dom som har chans till bättre betyg än mig, även fast de skriver av på typ allt. Lite less blir man faktiskt då. Jag borde sluta med att låta folk skriva av. Men då kan jag ju inte förvänta mig att få skriva av dom. Men vafan. Jag klarar mig nog själv! Bara jag skärper till mig. Jag brukar ändå nästan aldrig skriva av nån. Och ibland frågar jag och då får jag inte. Så nu ska jag fan också se till att säga nej. Vilket är en sak jag är riktigt dålig på. Att säga nej. Det måste jag träna på, och lära mig.

Sitter med fulla knäet med böcker. Nu jävlar ska jag göra klart det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0