Ridaaa

Idag på skolan red vi ju som vanligt. Jag fick den nya hästen Toppen. Han var inge kul att rida. Men efter ett tag släppte han efter och då gick det riktigt bra. Men sen nån sekund efter det blev han trött, och då blev han hängig i handen ist. Så då fick man sitta och smårycka hela tiden. Så nu har jag svinont i händerna. Sen skodde vi hästar. Jag och Elin fick ta lilla Gledi. Det var så jobbigt för hon är ju så liten (islänning), så man fick ju böja så himla mycket på benen. Och efter ett sånt ridpass som vi hade idag så orkade jag ju knappt stå. 

Sen när jag kom hem så gick jag till Carina och red. Vi har ju börjat träna upp dom inför tävlingssäsongen nu. Så Idag blev det typ bara galopp för min del och bara trav för henne. Eftersom galopp är Parads starkaste gångart och Crusse är starkast i traven. Så jag galopperade nog i 8 km idag kanske, medan hon travade. Så jag höll ett ganska lågt tempo medan hon höll ett ganska normalt tempo. Ja det var kul iaf.

Nu har jag precis ätit upp min goda mat jag lagat heelt själv, haha. Köttbullar och makaroner. Gött. Sitter och pratar med älsklingen och micke på skype. Kul kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0