Carro

Har precis ridit Carro. 175 cm hög är hon, så det är mycket häst att rida. Jag kommer garanterat att ha träningsvärk imorgon, men det är det definitivt värt. Eva höll lektion för mig och jag tyckte vi red i evigheter, och det var så kul. Bara man hittade de rätta punkterna så gick hon så fint så. Nåt jag inte har hört nån tjata om så mkt förut är ytterstödet i tygeln. Jag har nog inte insett vad viktigt det har varit fören nu. När jag rider dom här hästarna märker man så lätt om man gör rätt eller fel. Och det är nyttigt för mig. Jag har lärt mig mycket redan om hur man ska rida. Och ändå har jag inte ridit så mycket som kanske alla andra i klassen får.

Vi började öva lite på galopp-piruetter. Ååh så roligt det var. Carro är den ända dressyrhästen här, så det var verkligen kul att få rida henne. Hon hade riktigt härlig galopp när man väl fick till den. Och jag fick jobba för att verkligen få till den.

Ibland ville hon testa mig, eftersom hon inte är van att bli riden av mig. Till exempel på ena kortsidan då hon bara ställde sig och galoppera på stället och reste sig och hoppade omkring och så. Men det löste jag. Sen sparkade hon bakut när jag använde spöt en gång, men det gick bra det med. Efter ett tag började hon acceptera mig mer och mer. Men hon trodde hela tiden att hon kunde gå och slö jogga. Men icke. Tur jag hade Eva där som kunde säga hur jag skulle rida. För hon vet ju hur hon är och så.

Vi får se om jag tar mig ur sängen imorn! Ojojoj vad jag kommer ha träningsvärk! ;)

Kommentarer
Postat av: Karro:P

Haha att läsa den där texten får mig att känna mig som en nybörjare o.O du får lära mig! :P

2011-05-17 @ 21:59:18
URL: http://karroharaldsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0