Långsamt

Dagarna går ganska långsamt här. Men det är mysigt. Finns inte så mycket att göra efter jag har fixat stallen. Kolla på lite när hon kollar ston och seminerar ston. Idag följde jag med och kollade när dottern i familjen hopptränade en ny häst. Hästen verkade skitjobbig att rida. Ville bara galoppera, och blev alldeles stressad i höger varv. Dom skulle kolla henne så hon inte har nåt konstigt i kroppen, eller nån kota som hoppat fel. Dom skulle även kolla hennes tänder. Men jag tror inte det sitter där. Dock är ju hästen bara 5 år, och typ nyss inriden. Så fort hon använder sidförande skänkel så fattar hon ingenting och står bara och hoppar på stället. Men dom får nog till henne bra. Man såg ju en klar förbättring från början till slut av lektionen i alla fall.

Hmm, undra när vi ska upp imorn, jag måste fråga henne det.

Ikväll blir det desperate housewives, får inte missa det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0